07 december 2015

Virkelig dårlig timing, men det får være

 

 

 

Vejret har været præcist som håbet, og jeg er begyndt på den store opgave med, at få gravet planter og løg op. Det er ikke til at vide, hvornår frosten pludseligt rammer, måske den slet ikke gør, men det tør jeg ikke satse på, så op skal de.

2015-12-07 13.02.15-1

I baljerne er der halm, et jordlag, så tulipanløg, så jord og tilsidst endnu et lag halm. Halmen i bunden er mest fordi jeg ikke har meget jord at gøre godt med.. nærmest lige for lidt siden, blev der tilføjet ekstra jord i bedene fordi de var sunket meget sammen, og den jord bruger jeg nu til at flytte planterne i. I den store kasse bor de første fire klematis og et par stauder.

 

Da jeg satte greben i jorden første gang her til morgen, var det lige før jeg begyndte at tude. Det er sådan en underlig følelse denne gang, at skulle rydde gården for alt det, som var ved at gøre den til et rigtigt fint sted at være. Og så er det sindssygt dårlig timing, at jeg skal igang med det arbejde, for nu gik det lige så godt med skuldre og arme, efter en hel sommers ro og behandling. En weekend med pakning i hus og et par timer i gårdhaven var alt der skulle til for, at smerterne begynder at vise sig igen. Jeg VIL ikke give op, men der er ingen tvivl om, at jeg kommer til at betale en ond pris bagefter.

2015-12-07 13.02.39

Inden længe er matriklen tilbage ved udgangspunket. Og jeg er på tærsklen til noget nyt og spændende.

 

Min seng er lokaliseret og i dag blev den så dumpet her:

2015-12-07 13.02.21

Jeg var ikke hjemme da den kom, og jeg kan ikke bære den selv, så nu må den lige bo der indtil jeg kan få den båret ind i huset. Den ser IKKE godt ud sine steder, men min bostøtte har lovet, at vi gør et forsøg sammen på, at få den renset så den bliver frisk og pæn igen. Jeg skal også have mærket efter om den stadig lugter af fugt. Det gøres sikkert bedst indenfor, for som den står der, lugter den ikke af andet end støv. KAN den reddes og Kan den blive renset bare en smule, så er det alt andet lige det bedste for mig og min ryg, og med overmadras, rullemadras og lagen, er der jo ikke en kæft der kan se, at den har været behandlet en smule voldsomt siden Brønshøjdagene. Rygter ville vide, at den har været lånt ud af udlejer, men det får jeg aldrig opklaret. Nu står den her og det er jeg glad for. Glad jeg er jeg så ikke over, at den bare er smidt ovenpå det snavsede flis under halvtaget. Tænker at det ville have været smart, at ringe i forvejen for at sikre at jeg var hjemme, men lad det nu være..

6 kommentarer:

  1. Godt, din seng kom hjem igen.
    Hvis den bare står tørt og ventileret tager den vel ikke skade af at stå under halvtaget de næste uger.
    Den skal bare tørre (og støvsuges) godt inden den bliver dømt endelig inde/ude.
    Håber meget, du ikke bliver alt for overbelastet af flytningen - men skulle det alligevel ske er de da i det mindste kommet af noget godt, nemlig en god flytning!

    SvarSlet
  2. Jeg vil i allerhøjeste grad anbefale at sengen kommer ind hvor der er tørt og fremmede katte ikke kan strinte på den, eller rotter kan komme til at gnave i den. Som du selv siger gør det ikke så meget med en plet her og der, bare der ikke er fugt eller andre uhumskheder. Kan godt forstå du glæder dig til at ligge ordentligt igen, det er alfa og omega for at have det godt. Knus fra

    fru Jensen
    Gudhjem

    SvarSlet
  3. Ind i den bagerste stue med den når der kommer en hjælpende hånd,lugter den af fugt kan den sprayes med Rodalon , det tager lugten af fugt,Rodalon kan også bruges til at vaske tekstiler i hvis de lugter

    SvarSlet
  4. Ikke for at blive ved med at fable om svampe sporer - men hvis den har været angrebet af mug og lign, så..... Godt gået med planterne! Håber du får de vigtigste med, det bliver et fint forår på det nye sted!! :-)

    SvarSlet
  5. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  6. Sengen står i bageste stue nu, og jeg har tænkt mig at rense den grundigt. Den lugter ikke længere af mug, men ved flytningen bliver den IKKE båret op i soveværelset før jeg har prøvet at ligge i den først. Jeg har et lille håb jo, om at den kan reddes og bruges.

    SvarSlet