20 april 2016

Sku man gå i seng igen..

 

 

 

Jeg venter hele den lange vinter på lyset og foråret, så jeg vil helst ikke misse et sekund, men i dag er jeg mest tilbøjelig til at gå i seng igen. Hormonhovedpine, iskolde vinde og en væltet spirekasse er faktorer der hver på sin måde, bare gør mig SÅ træt.

2016-04-19 19.10.37-1

En spirekasse med sirligt spirede lysegule tagetes, væltede og al den fine løse såmuld røg bogstaveligt talt i vasken. Med den også de små planter. Heldigvis fik jeg forsigtigt samlet spirene sammen, og de blev alle sat på ny i knapt så ordentlige rækker. De skal nok komme sig og gro videre, men når motorikken ryger er det tid at stoppe op.

 

Vinden er mindre agressiv i dag, men den er der endnu og den er stadig pivkold, så det ligner at jeg må lade have være have endnu en dag, eller i det mindste indtil sidst på eftermiddagen, hvor solens varme er mere mærkbar. I de nu tre dage, hvor intet er set efter, har både vind og vejr og katte sat sit præg på visse dele af haven. I aftes inden solnedgang nåede jeg at spotte flere planter, der så både sølle og sløje ud. Og sådan er det med forår og nye planter. Der skal nurses hele tiden for at de kan sætte sig, der skal vand til og det har vi sjovt nok ikke fået hernede på disse kanter.

 

Og sådan er det med april og forår.

 

IMG_9198

Man skal gribe de dage som er håndtérbare, og lade de uartige dage passe sig selv.

6 kommentarer:

  1. Hi hi , de uartige dage, er vild med din måde at bruge sproget på. Go dag, Henriette.

    SvarSlet
  2. Bliv du bare inde, for det er koldt derude, selv om solen skinner smukt. Her er det hønsene der er stride ved mine bede..De skaber og bader sig i alt ! Hvert forår er der vækster der ikke kommer pga de Frie HønseDamer :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har godt nok hørt den om høns i bedende, men jeg troede faktisk at de var til at styre hihi. Hønsedamer og herrekatte er nogle værre uromagere er de :-)

      Slet
  3. Øv altså. Så er det man har lyst til at tude, bande og smide med ting. Ja, de katte kan lave en del ravage. Mine har adgangsforbud til drivhusene, for de roder og piller i alt! Det er nok at de skraber i mine nygravede bede, det er også sjovere end flere tønder land mark rundt omkring ejendommen :-) God aften til dig og dine, både to- og firbenede fra

    fru Jensen
    Gudhjem

    SvarSlet
    Svar
    1. Uha, det er da meget sjovere at lege i egen have haha. Jeg gør mit til at styre balladen, men den jeg laver selv kan jeg nok ikke skælde dem ud for :-)

      Slet