08 april 2009

Dagens farver







Her ser vi et billede af tulipaner i mange dejlige farver. Det beskriver på bedste vis, hvordan jeg havde det i går. Min dag var kulørt og med masser af god energi. Tidligt oppe og i gang. Humøret og mit overskud var i top. Sådan en dag er en gave for mig, for jeg går glad til ro og føler jeg har levet.






Da jeg her til morgen vågnede, så verden sådan ud.Både udenfor, men også inden i knolden på mig. Det er ikke noget jeg beslutter mig for bevidst. Sådan at jeg kigger ud og siger " ok.. det er gråt idag, så har jeg det også sådan".

Sådan fungerer det slet ikke. Det er nærmest omvendt.

Jeg vågner og har denne her grå masse bag øjenene, og kan ikke lige finde ud af, hvorfor jeg ikke springer op af sengen. Efter et stykke tids forløb, har jeg endelig overbevidst min krop om, at jeg altså må op, og da jeg kigger ud af vinduerne, ser det sgu også sådan ud... Det er en underlig mekanisme. Som om min hjerne kan se hvordan vejret er den pågældende morgen , uden at jeg behøver at åbne øjenene.

Jeg forstår det bare ikke. Det har været sådan det meste af mit liv, men jeg er ikke kommet en forklaring på det med stemningerne nærmere. Må bare acceptere at sådan er jeg bare. Utroligt påvirkelig.

Også når jeg sover....










5 kommentarer:

  1. Jeg tror, at vi alle sammen har lidt af det, du beskriver, men måske er du bare mere følsom, Henriette. Dagene er heller ikke ens for mig - der er dage, hvor jeg springer rundt og synes, at alting er skønt. Lige i dag er det lidt gråmeleret - både indeni og på himlen :O)

    SvarSlet
  2. I dag stod jeg op med en følelse af at kroppen var udhvilet - og det er første gang i flere måneder at jeg har den fornemmelse. I går sov jeg også til middag to gange (og var lidt sløj) så jeg har nok fået restitueret kroppen ved at hvile og lave god mad.

    Så for mig er det en glad, farverig dag selv om vejret er gråt. Men sådan er det ikke altid.

    SvarSlet
  3. Hej Madame. Tak for din hilsen.
    Jeg ER meget påvirkelig, men ved også at alle kender til det der med at dage er forskellige. Det hjælper dog faktisk at du fortæller at du også er lidt meleret i dag, så er vi jo to om det. ;_)

    Donald hvor det glæder mig at du har en god dag. Er sikker på at det er fordi du er udhvilet. :-)

    SvarSlet
  4. Vi har vist alle sammen de dage, hvor alt føles gråt i gråt.

    For mig hjælper det at tænke på, at jeg selv vælger mit livs øjeblikke og så kommer glæden vupti tilbage.

    Prøv det, man ved aldrig - måske det også virker for dig ;-)

    SvarSlet
  5. Hej Jeanette og velkommen her.

    Tak for det gode råd, det vil jeg prøve, måske det virker. :-)

    Jeg har det allerede lidt bedre, selvom jeg jo gik helt i SORT da jeg læste om isabellas.

    MEN nu skinner solen igen. Hurra

    Det var fedt at du kom forbi

    SvarSlet