07 juni 2009

Bøger

Jeg er medlem af bogklubben Bolig og Livsstil..


Det er en af Gyldendals mange bogklubber, og jeg har været medlem sådan lidt on off, gennem flere år. En af mine absolut favoritbøger derfra, er en der hedder Vintage Chic. Gang på gang tager jeg den frem når jeg skal glædes lidt, eller have lidt inspiration. Som med de fleste af den slags bøger, er den fyldt med smukke illustrationer,men der er et par sider der drager mig mere end noget andet.

Det er et billede af en seng med et patchwork tæppe. Dette tæppe er helt specielt ,for det første fordi det er tudsegammelt, men også fordi det er lavet af cirkler.
Bitte små er de, sat sirligt sammen fire steder så der ligesom er luft imellem . Det får det til at ligne en form for blondetæppe, og jeg håber at jeg en dag får mod på at prøve metoden. Det er slidt og farverne er falmede, og det er bare så smukt.





En anden og mere ny af slagsen er denne her:

Den fik jeg i sidste måned, og jeg kan ikke anbefale den!


Titlen lover en masse, og forventninger om smukke blomstrede ideer springer frem, men den er bare dødsyg. Jeg er ked af at sige det, og måske er der nogen der syntes at stilen i bogen duer, men jeg mener altså at det er en noget tynd sag, og den bringer ikke noget nyt for dagen.


Den sidste bog jeg fik i sidste måned er denne:


Det er en udemærket allround ting, man kan bruge til opslagsbog. Den kommer lidt omkring de fleste planter, man kan have i hjemmet, og der er svar på alt muligt om blomsters pleje og pasning.



På altanen går det både godt og skidt.

Mine dahliaer har fået blomsterknopper, og det er jeg jo meget begejstret for, især fordi der på poserne stod at de ville blomstre engang i sensommeren. Nu er jeg jo slet ikke ekspert, måske det er helt almindeligt, men dejligt er det ihvertfald. :-) Til gengæld er der andre af mine planter der IKKE viser tegn til at ville blomstre..


Mine ærteblomster, min klematis, mine tallerkensmækkere. Alle som en vokser de fint, men der kommer ingen blomster. Jeg tror det er fordi jeg er kommet til at gøde jorden. Jeg har set et sted at det skulle jeg ikke have gjort. ÆV ÆV ÆV ÆVÆV





Næste år kommer de til at henslæbe deres tilværelse i udpint pottejord gør de..

6 kommentarer:

  1. Jeg elsker også at eje smukke bøger :-)
    Dine Dahlia er meget tidlige :-) Det er ellers så koldt og de elsker jo varme og sol :-)

    SvarSlet
  2. Lækre bøger er også et hit hos mig - jeg støvsuger gerne loppemarkedernes kasser for at finde bøger. Det er ærgerligt, at dine planter ikke har blomsterknopper - men jeg tror stadig du kan nå at så talerkensmækkere fx :-)
    Rigtig god søndag til dig!

    SvarSlet
  3. Hej Miri. Ja det er jo også hvad jeg har indtrykket af, men vores altan ER meget varmt placeret og den er også meget meget solrig.

    :-)

    SvarSlet
  4. Hej Madame.
    Jeg tror ikke jeg gider gøre mere ved de planter. DEt får være, fordi vi jo om fjorten dage skal to uger i sommerhus, og så er jeg faktisk allerede nu lidt bekymret for hvordan dem der allerede er her, skal overleve.. Vi får se. Under alle omstændigheder har jeg jo lært noget og næste år kan jeg så bruge den viden når jeg planter igen. :-)

    Tak for hilsenen og i lige måde

    SvarSlet
  5. Jeg holder meget af boligbøger, så tak for tipset. Jeg kan lige forstille mig, det sengetæppe du fortæller om og viser billede fra. Det lyder fantastisk.

    Ha´ en fortsat dejlig dag ;-)))

    SvarSlet
  6. Godaften Jeanette Mariae.
    Ja det ved jeg jo ;-) Selvtak og måske den kan findes på amazon??

    I lige måde til dig. :)

    SvarSlet