30 juli 2009

Strikkeklub 2

Jeg er så glad fordi det ser ud til at andre også syntes om ideen med en strikkeklub..



Det med at kalde det en klub, lyder egentlig sådan lidt kikset, men hvad kan man ellers kalde en flok kvinder der gerne vil mødes om garn og tråd? Forslag modtages gerne :-))

Update fra før: Man kunne måske kalde det en kreativklub??



Jeg kan nu se, at der i hvertfald er positive meldinger om at deltage i sådan nogle arrangementer. Indtil videre er vi fire der kan og vil. Flere hvis altså ikke lige os bloggere var spredt over hele landet.. ØV. Men ok.. det er måske en rigtig fin start at der ikke er så mange, så er det vel ikke så overvældende den første gang. Dermed ikke være sagt, at jeg IKKE vil høre fra flere for det vil jeg mægtigt gerne. Tror også Losarinas mor syntes det ville være sjovt at møde flere, men det kan jo komme hen ad vejen.


Her er sådan som jeg indtil nu, har tænkt mig det kunne være:


En flok kvinder mødes jævnligt med deres pinde/garn/nål og tråd. Om det skal være ugentligt eller hver fjortende dag, ved jeg ikke endnu. Det kommer jo an på interessen.

Der er ikke mødepligt på den måde at kommer man første gang, så skal man deltage forever :-) Det skal være på frivillige betingelser, og det eneste jeg ville syntes var rimeligt, er at man i forvejen melder sig til, hos enten mig eller den der nu skal/vil lægge plads til.

Så kommer vi til det med hvor det skal foregå. Det er jo sådan at jeg selv SÅÅ gerne vil det her, men hos mig er der bare slet ikke plads eller fred til at lave den slags. Ikke lige nu ihvertfald. SÅ indtil der er mere plads hos mig, vil Losarinas mor gerne lægge hus til. Min tanke er jo så, at vi kan aftale fra gang til gang, hvor næste møde kunne være. Det er faktisk sådan det kører i den mødregruppe jeg har været i de sidste 14 år. Det går på tur. På den måde belaster man ikke kun den samme hele tiden, men man får også set hinandes "huler". :-) Jeg må hellere lige tilføje her, at jeg ikke har deltaget i mødregruppen den senere tid. Jeg stoppede fordi jeg havde det frygteligt svært med at se de andres knægte. Det fik mig til at savne Rasmus helt ulideligt meget, men det har jo ændret sig OG forresten helt irrelevant i denne sammenhæng :-)

Jeg tænker mig, at det skal være strik,hækling og broderi/håndsyning der kunne nørkles med. Med andre ord.. alt hvad man kan tage med sig, og sidde med hos andre end sig selv. Er der noget der pludselig er oppe i tiden, kunne det jo også være morsomt at prøve det sammen. Her tænker jeg på småting, som armbånd og knytning ell. lign.
Igen, bare strøtanker på tegnebrædtet.

Der skal ikke være det store pres med værtindepræstationer, bare lidt varmt at drikke og lidt kage måske. Eller noget andet der kan nippes til. Bare sådan for hyggens skyld..

Om det skal være aften eller dag når vi mødes, må afhænge af deltagerne. Er det sådan at dem der melder sig, alle har dagtimerne fri, ja så er det jo ikke umuligt at mødes der. Det vil jeg lige prøve at lade hænge i luften til jeg ved lidt mere.

Det er vist det tror jeg.


Jeg er fast besluttet på, at det skal komme til at blive virkelighed, også fordi vi går en lang og mørk tid i møde, og det er sågu da fedt at have den slags aftaler at se frem til. Jeg er ikke naiv, og ved der muligvis vil være tider, hvor jeg selv ikke ville kunne magte at møde, men når først det kører, så håber jeg at det kommer til at glide også de dage jeg selv er væk.



Uhhh det tordner og regner lige nu, og jeg kan næsten mærke hvor hyggeligt det vil være, at vi mødes og sludrer og nørkler, med tændte lys og måske lidt mild musik i baggrunden. Og prøv lige at se det for jer... i julemåneden, med lidt småkager, og lys, og duften af gran og og og...


Ej jeg bliver sgu revet lidt med her. Sorry


Her er til sidst et billede af mine bølger som det ser ud nu

10 kommentarer:

  1. Smukke bølger og et dejlig tiltag til strikkeklubben ! det bliver spændende :-)
    Det er ikke noget problem for mig at lægge hus til, bare rolig- jeg har plads og nullemænd, så det gør intet at vi sviner :-)

    SvarSlet
  2. Jeg glæder mig rigtig meget til at deltage.
    Og så må jeg dag lige tilføje, at jeg synes, at dit hæklede tæppe, ser skønt ud ;-)

    SvarSlet
  3. Ærgerligt at tid kan være så knap. Jeg ville gerne, men kan ikke overskue det som min tid bliver forvaltet af min arbejdsplads.
    Men jeg håber I får det rigtig hyggeligt.

    Dit tæppe skrider frem kan jeg se og det bliver dejligt at putte med. Det er flot :0)

    Knus Kari

    SvarSlet
  4. Flooot tæppe. Jeg vil spørge om man ikke kan blive gæstemedlem....eller måske strikkeklubben kunne foretage en "studietur" til Nordfyn...måske der ligefrem kan søges om tilskud hhihi

    SvarSlet
  5. masser af gode planer, det bliver spændende.
    Det der med dagtimerne kan det godt knibe lidt med, jeg er ikke sikker på, mine kolleger vil synes det er i orden, jeg bare bliver væk :)

    SvarSlet
  6. Hej Miri. Jamen så er vi da så langt med planen. Nu ved vi hvor vi kan være. :-))
    Resten skal også nok blive til noget.

    Jeg ønsker dig en dejlig dag og knus Henriette;)

    SvarSlet
  7. Hej Jeanette Mariae. Jamen det er faktisk også smadder dejligt. Men der mangler stadig lidt endnu.

    Jeg glæder mig også over at du gerne vil deltage. Det er fedt. :-)

    Rigtig god fredag til jer på engen.
    Knus Henriette :-)

    SvarSlet
  8. Hej Kari.

    Nej det er ikke altid let at finde tiden, men du er velkomme til at detage spontant, hvis der en dag er hul i kalenderen. :-)

    Tæppet er super, det kan jeg allerde mærke.

    Rigtig god fredag til dig. :)

    SvarSlet
  9. Hej Lavendel.

    Selvfølgelig kan du være gæstemedlem.. hihi Eller du kan søge om legat måske. ;)

    Ej, det er øv at du bor så langt fra os her.

    Jeg ønsker dig en dejlig fredag og sender knus
    Henriette :-))

    SvarSlet
  10. Hej Pernille.

    Nej, men det er også bare en tanke. Det er nok mest aktuelt at det bliver om aftenen.

    Kan du have en dejlig fredag..
    KH Henriette :-))

    SvarSlet