06 oktober 2009

Tirsdag med returret

Jeg vil gerne forbeholde mig retten til at sende denne tirsdag retur. Jeg vil have den byttet ud med en anden og allerhelst en onsdag..


Jeg skulle have været i strikkecafeen lige netop nu. Det kommer jeg ikke og jeg er dødærgelig fordi jeg bare så gerne vil være færdig med min sweater. Når man skal strikke tilbage/pille op otte runder, så kræver det at man er frisk og klar, og som minimum kan se lige, og uden tåge for øjenene. Sådan virker mine øjne ikke i dag.

Jeg vågnede ved seks-tiden med en migræne i udbrud. En pille blev taget og jeg forsøgte at sove videre. Det lykkedes kun delvist og jeg kan stadigvæk ikke helt få styr på synet. Pokkers osse da

Jeg troede at jeg havde en tid ved lægen i dag, skulle ned og bekende at jeg har ændret på min medicin, og klage over mine smertene knyster, men det er heldigvis først i morgen så nu vil jeg bare vente på at jeg kan fungere igen, og så vil jeg med stædighed forsøge selv at gå i gang med at pille op. JEG MÅ IKKE GIVE OP NU.

Normalt ville Henriette nemlig være sådan indrettet, at hun ville kyle hele skidtet i et hjørne og aldrig mere gide se på det. Sur som hun bliver på sig selv over, at have strikket forkert så mange omgange, ville hun have forsøgt sig med en lappeløsning og sikkert ende med aldrig at bruge den.

Sådan nytter det bare ikke at jeg gør nu. Jeg MÅ være god og dygtig og fornuftig og tage den tid det tager til at gøre det om. MEN JEG GIDER IKKE, det skal ingen være i tvivl om. Det er de forb... snoninger der ikke gider sno sig, guderne må vide hvorfor. Jeg gør som der bliver sagt og alligevel ser det bare helt forkert ud.




ÆVÆVÆVÆVÆVÆVÆVÆVÆÆVÆÆVÆVV


Måske jeg kan sidde og nørkle med det på torsdag, få lidt moralsk opbakning fra de andre strikketanter, som med garanti har været der. Nu får vi se.




Heldigvis har jeg min sok. Den anden er godt i vej og jeg kan nu efterhånden faktisk se fidusen og har allerede planlagt næste par. De skal være råhvide. En virkelig upraktisk farve når man tænker på at de skal bruges i stedet for futter, men de passer til min garderobe og så bliver det sådan. Jeg har endnu ikke vænnet mig til tanken om stribede strømper, selvom jeg har garn liggende til sådan nogle, men måske jeg alligevel vil prøve et par. Ellers kan garnet jo heldigvis bruges til så meget andet.


Pludder sludder, sikke en masse ord der ikke handler om noget som helst og alligevel bare flyder af min hånd, beklager med jeg har ikke noget banebrydende at komme med i dag. :-)



Mon tandlægen også fjernede min hjerne i går???

10 kommentarer:

  1. Ja, de borer sku langt op, så man evd jo aldrig.. Jeg hader sku også når tingene i småtingsafdelingen driller... altså nørkleafdelingen, for der er ingen tvivl om, at småting er det bare ik : )

    SvarSlet
  2. Det er heller ikke specielt morsomt at trevle op - det er ligesom den gale vej og helt naturstridigt. MEN. Du bliver SÅ glad, når det er gjort, og den er færdig (gælder vist også som pep-talk til mig selv over den trøje, der ligger i kurven og bare venter....på optrevling :-)).
    Migræne er ikke sjovt - god bedring med dig :-)

    KH Gittemay

    SvarSlet
  3. Stakkels Henriette- jeg desværre ikke bytte dagen for dig, men jeg kan sende et knus :-)

    SvarSlet
  4. HÅber du har fået det bedre nu. Jeg hader også at pille op men jeg ved også at hvis jeg ikke gør det så bliver jeg aldrig tilfreds med resultatet. Knus og god bedring.

    SvarSlet
  5. Hvor er den flot - din sok :)

    SvarSlet
  6. Rikke, jo det er nok småting, men føj hvor det irriterer mig.. ;)

    Knus og god aften
    Henriette

    SvarSlet
  7. Jeg ved det Gittemay, men jeg har siddet og kigget på den hele dagen og .... ik begyndt endnu. SUK

    På med vanten og igang siger jeg til mig selv. Altså den hjemmestrikkede vante hihi

    Knus og godaften :)))

    SvarSlet
  8. Ej det skal du da kunne Miri :-)

    Men tak for knuset det er nu heller ikke så ringe endda :))

    SvarSlet
  9. Pinen er væk, men måtte tage endnu en pille ved middagstid, så den var træg idag.

    Tak og knus til dig
    :)))

    SvarSlet
  10. Tak Pernille :)) Den ligner da meget godt ik

    SvarSlet