07 januar 2010

Av min tand


Jeg har tandpine igen. I en tand der skulle have været repareret i midten af december..


Den aftalte tid kolliderede med mit visit på psyk skadestuen, og situationen taget i betragtning kunne jeg slet ikke overskue at køre til Lyngby for at få den ordnet. Jeg var også voldtsomt påvirket af beroligende medicin og slet ikke i stand til at køre bil, så tiden blev flyttet til i dag. I den mellemliggende tid er det så blevet værre, og de sidste par dage har en stille tandpine udviklet sig.

Jeg håber af al kraft at det kan klares med en fyldning, men jeg frygter faktisk endnu en rodbehandling. Jeg er blevet forberedt på at det kunne ende sådan, men nu får vi se. Jeg tager det som det kommer, og undgår at tænke på yderligere en kæmperegning til tandlægen. :(






På den gode side, ligger en aftale om strik i aften og det har jeg glædet mig til længe. Jeg skal i gang med at lære dominostrik, og ved at jeg kan få god hjælp til det fra de dejlige strikkedamer jeg skal være i selskab med. Jeg har ikke rigtigt kunne samle mig om opskriften, der kræver lidt koncentration, men i aftes forsøgte jeg igen, og tænk....





Lige pludselig så jeg lyset. Det er bare så fed en fornemmelse, at sidde med noget man slet ikke forstår, og så med eet bliver man ramt at Edisons pære. Som en taleboble med et BOINNNGGG, går pråsen op for en, og det er som at forstå et sprog der før var umuligt at oversætte.

Nu glæder jeg mig endnu mere til at få pindende til at gløde. Denne gang i blålige toner. Jeg ved jeg burde gå i gang med andet end sjaler, der er drømme om både det ene og det andet, sokker, trøjer og huer, men indtil jeg kan bestemme mig til hvad det skal være, og hvilken opskrift jeg skal kaste mig over, bliver jeg ved med mine sjaler. Jeg har forresten også planer om at genoptage strikkecafemøderne om tirsdagen. Nu har jeg igen ro i livet til at deltage, så der kan jeg begynde på et mere svært projekt.


Ingen billeder i dag, jeg vil sove lidt mere og vender tilbage senere. Jeg skal nemlig være frisk i aften..

6 kommentarer:

  1. Åh- de tænder !
    Pøj pøj :-)

    SvarSlet
  2. Det er en skøn følelse, når lyset går op for én, Henriette :)) Man bliver helt euforisk.

    Jeg har lige hygget mig med læsning om Lakridsen og de andre pelsede - og om dit garnindkøb. Du er da blevet bidt af en gal strikkepind :) Men det er fine sager, du får fra hånden.

    Ha' en rigtig dejlig torsdag. Klem fra mig :)

    SvarSlet
  3. God fornøjelse hos tandlægen, jeg krydser fingre for alt andet end rodbehandlinger :)

    Vi ses i aften, glæder mig til at se de blålige nuancer :)

    SvarSlet
  4. Træls med tandpinen.

    Kender godt det med at se lyset.
    I går eftermiddags var jeg på besøg hos Frk. Tingeltangels Univers, hvor jeg lærte at hækle rigtigt, så det også ser pænt ud når jeg får hæklet noget.

    SvarSlet
  5. God bedring med tandpinen. Det er skønt når tingene pludselig lykkes med strikketøjet. Flot!! Knus

    SvarSlet
  6. uha jeg kender det der med tænderne, jeg skal selv til tandlæge fredag altså i morgen. Held og lykke med dit domino strik det er bare sjovt, og så er det overskueligt !

    SvarSlet