11 marts 2010

Heldigvis...


... kan jeg da strikke og det gør jeg så.


Billeder må følge, men jeg er færdig med domino2, og er nu i gang med at strikke

TADAAAAAAAAAA

Jeps

endnu et sjal.

Ja ja ja, jeg ved det, hvornår går hun igang med noget andet??


Det ved jeg ikke, for der er masser af trøjer jeg gerne vil lave, men dem jeg er faldet for er på engelsk og jeg mangler øvelse i den disiplin. Sjaler er jeg god til sååå


I øvrigt så er der jo også Frk. Tusindfryd, som jeg stadig frygtsomt fedter rundt om. Det er så nemt at strikke noget jeg kan finde ud af, og behageligt at strikke noget der ikke kræver så meget, at jeg tøver med denne udfordring. Jeg tror jeg har ramt foden af et bjerg, og nu skal jeg så lige tage mod til mig før jeg bestiger det.

Det er da muligt at jeg må strikke et eller andet med flere tråde i første omgang, som IKKE skal være et sjal der strikkes rundt. Hmmm

Sjalet jeg har kastet mig over denne gang hedder "noget der ligner", en opskrift der kan findes hos Liselotte. Selvom jeg ikke ved hvorfor det hedder sådan, så passer det nu meget godt i dette tilfælde for jeg har selvfølgelig lavet en række for meget og derfor er hulmønstret lidt anderledes,

MEN det ligner.. :))


Jeg blev inspireret til det da jeg så det hos Unikarina, og jeg siger det med det samme:

Det er vildt flot i gult. Mit bliver nu ikke gult, og kommer også til at se helt anderledes ud, for jeg bruger en anden slags garn og en anden str pinde. Typisk og ganske som når jeg laver mad. Jeg skal altid prøve en anden vinkel.

Knit on siger jeg bare

6 kommentarer:

  1. Dejligt at du stadig har din strikelyst i behold. Håber du snart er på toppen igen, surt at du ikke kunne få fat i lægen.

    God-bedring-karma til dig, H :-)

    Knus

    SvarSlet
  2. Kære Fru E. Mange mange tak, jeg håber at karmaen rammer i min retning :)

    Mange knus
    Henriette

    SvarSlet
  3. Godmorgen du!
    Uha du kan glæde dig til det sjal, det er så smukt! Jeg tror det hedder "noget der ligner" fordi det grangiveligt ligner "det halve kongerige". Jeg strikkede det Hele Kongerige til yngste barnebarn og det blev bare så lækkert og smukt.
    Ha`en fortsat dejlig fredag - håber du er i bedring!

    SvarSlet
  4. Jeg tror altså godt, du kan finde ud af at strikke efter engelske opskrifter. Jeg kender strikkere, der ikke kan sige mange ord på engelsk, som alligevel strikker løs. :-)

    Rigtig god bedring. Trælst med sådan en omgang. :-/

    SvarSlet
  5. Kære Kirsten, det gør jeg også kan du tro, og garnet er bare så lækkert at strikke med :)

    Rigtig god weekend
    Henriette :)

    SvarSlet
  6. Tak Nette.

    Det værste er, at jeg er faktisk rigtig god til engelsk, men bare ikke når det handler om strikkeopskrifter. De er vildt svære at oversætte syntes jeg, men jeg har heldigvis linket til Vivian Høxbroe og hendes ordbog. Det er bare så tidskrævende at gå i gang med syntes jeg :)

    Mange tak for opmuntringen, jeg prøver nok på et tidsspunkt, for intet skal stoppe min strikketrang hehe

    Knus Henriette

    SvarSlet