07 marts 2010

Jeg er SÅ klar





Jeg sidder klar som jeg har gjort de sidste mange mange år.










Om jeg har været i arbejde, indlagt eller i skole, så har denne aften altid været reserveret Oscar.
Og dagen efter selvfølgelig som fridag.


Jeg elsker film, selvom jeg dog ikke længere går så meget op i det som førhen, og derfor vil jeg naturligvis sidde bænket i min sofa, bevæbnet med alle nødvendigheder for at kunne følge med, og holde mig vågen hele vejen igennem. Indrømmet.. de senere år er jeg altid endt med at falde i søvn, men min fanatisme omkring overraskelsesmomentet er legendarisk i mine omgivelser, så hverken radio, tv eller menneskelige stemmer er tilladt mandag morgen. Jeg sover og når huset er tømt for familien, vågner jeg op til resten af udsendelsen optaget på computeren. Vores dvd er i udu igen.. men vi har tv modtager på den stationære, og heldigvis er tv2film en af de kanaler der kan ses der.


Så altså jeg er klar.



Klar til at håbe til det sidste, at vi i år må overraskes og se Inglorius Bastards vinde prisen som årets bedste film.



Klar til at se



George Clooney vinde prisen for årets mandlige hovedrolle, selvom jeg nu ikke forstår hvorfor Pitt ikke er nomineret? Og nej, det har intet at gøre med at det er to hug der spiller i disse film, men ganske enkelt fordi de gør det brilliant. Pitt endnu mere end Clooney faktisk.


Jeg er klar til at se


Anna Kendrick vinde for bedste kvindelige birolle. Hun er simpelthen et fund og gør det bare super som den ambitiøse kvinde der prøver at indføre nye tider.



Jeg er klar til at se ham her:



.. få prisen for årets bedste mandlige birolle. Han er UHYGgelig. Og djævelsk. Og helt overbevisende som den evigt ledende og aldrigt opgivende nazist.



Og fremfor alt er jeg klar til at se disse to herrer:

klovne sig igennem aftenen. Baldwin og Martin skal nok give seancen det pift vi har manglet de senere år. Ja jo, der har da været udemærkede værter i spredt fægtning, men når nu ikke vi kan få Woopi eller Crystal på scenen, så er det et udemærket alternativ.


Den vågne læser vil måske bemærke at jeg ikke har nævnt noget om bedste kvindelige hovedrolle, men det skyldes simpelthen at jeg ikke har set en eneste af de nominerede film. En uforståelig og kæmpe brøler, men det er for sent nu. Jeg må afvente og se hvem det bliver. Der er jo ikke nogen der kan argumetere på at Mirren og Streep er to garvede og kompetente
grand dames, men derfor kan man jo stadig overraskes og se en Bullock som årets prisvinder i denne kategori.


NU skal jeg lige tisse inden det sjoveste begynder, for det er jo hele hurlumhejet omkring den røde løber. Hvem har hvad på og af hvilken designer? Hvilken farve er in og hvad er absolut årets kiks? Hvem bærer de herligste smykker og hvem skulle have haft en anden frisør?



Ja ja, der er spænding på drengen her i Vanløse.


Skør? ja måske, men jeg har det herligt og en tradition er jo en tradition ik..?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar