29 april 2010

I dag orker jeg ikke…

 

 

SNC18848_resize

 

… at begynde dagen med at skrive om strik. Emnet for i dag er ellers ikke noget problem, men jeg må lige ha en pause. Al det skriveri/læseri om strik har været så sjovt og spændende, at jeg de sidste to dage ikke har fået strikket en eneste maske selv! Tiden spæner bare når man sådan sidder og zapper. Jeg havde egentlig en aftale om strik i tirsdags, men igen måtte jeg ( endda i sidste øjeblik) melde afbud, for selvom jeg hviler godt og intet foretager mig af betyding, så kan tanken om en køretur gøre mig helt stresset. Jeg kommer igen det ved jeg, så jeg lader ærgrelsen hvile for nu.

Jeg skal også bruge min energi på noget andet snart forresten :)

Det er lige oppe over med Josefines flytning, og i morgen er det fint med en helligdag, for lørdag er værelset klar til indflytning, så vi bruger fredag på at fylde bilen med hendes ting, rydde op i kælderen, pakke det ned der står her i lejligheden, og finde ud af hvad der skal hentes af manglende ting lørdag.   Det er kun en madras og en sengebund, sengen har hun fået forærende, en stor og næsten ny sag med to tilhørende sideborde og en stor kommode.

Vi har simpelthen ikke plads til at have madrassen stående, så det har vi måttet vente med.

Tirsdag aften var vi forbi og underskrive lejekontrakten, det gav en mere håndgribelig fornemmelse af at det faktisk er virkelighed, men jeg tror at jeg som mor er mere spændt/nervøs end Josefine selv. Ihverfald skjuler hun det godt, hvis hun har lidt sommerfugle i maven. Jeg trøster mig med at det er tæt på os, og at hun ikke skal gå alene hjemme hele sommeren. Marsvinemor har nemlig tilbudt hende en tjans hos hende i Lyngby, med at passe alle dyrene henover sommeren. Det bliver noget med at nusse og pusse, rense bure, fodre osv. Det er da bare så heldigt at vi kender hende og at hun gider hjælpe, så Josefine ikke går i stå igen, inden skolen begynder til august.

Det tegner godt, men hun er stadigt i en fase hvor vi skal være obs på at hun ikke falder tilbage, så hurra for Gitte siger jeg bare.

SNC18171_resize

Nu vil jeg tage mig en friskbagt bolle, dagen er ung endnu og jeg vil kigge lidt ud af mine nypudsede vinduer,  i værelset med de smukke garner på hylderne :)

6 kommentarer:

  1. Held og lykke med Josefines flytning. Lyder som om, at et puslespil er samlet og blevet rigtig godt. Håber at hun falder godt til i sit nye hjem :-) Knus

    SvarSlet
  2. I ønskes held og lykke med flytningen, hvor ser de lækre ud de boller, kan du have en herlig dag

    SvarSlet
  3. Ja du har nok at bruge energien til! Jeg får helt lyst til at gå igang igen (der er *så* meget der skal ryddes op her) - det er en almindelig reaktion når jeg læser inspirerende blog-indlæg :-)

    SvarSlet
  4. God flytning :)Lækre boller - ville ønske jeg havde energi til selv at bage - det smager nu bedst. Mange knus.

    SvarSlet
  5. Nu bliver jeg igen mindet om dit fantastiske værelse, gid jeg kunne ha` siddet og nydt en bolle og udsigten sammen med dig!
    Pøj pøj med Josefines flytning - det skal nok gå det hele ;0))

    SvarSlet
  6. Mums lækre boller :-) Rigtig god flyttedag :-)

    SvarSlet