01 september 2011

NU kan jeg ikke mere..

 

 

.. for jeg er træt. Træt helt ind til benet, og jeg hverken kan eller har lyst til andet, end at smide mig præcis som Cupcake..

 

Et blødt og trygt sted, med ikke meget lys og i stilhed.

 

Jeg klapper mig selv på skulderen for, hvad jeg har nået og klaret selv den sidste måned. Jeg beviser hver dag over for mig selv, at jeg kan mere end jeg troede for et år siden. Det er fint og herligt, men nu er jeg som sagt gennemført færdig. Desværre er noget af det, der får mig til at gå lidt i knæ det kaos, der har omgivet mig en tid. Jo jo jeg er nået langt, og her er sket store fremskridt, men mine sanser bliver overstimuleret af alle de ting og sager, der endnu bare står og stritter alle vegne. Orden omkring mig er med til at få mig til at være rolig og afslappet. Så nu mærker jeg den Henriette, som bare har brug for at være alene. Ikke foretage sig noget. Ikke tale, ikke høre og ikke se. Den Henriette der bare skal sove og strikke, sove og se tv, sove og sove og ligge og glo. Det er ikke alle der syntes det er så fedt, men sådan er det bare.

Jeg blev hjemme fra butikken i tirsdags, og det gør jeg også i morgen. Så kommer weekenden og der håber jeg ikke at skulle andet end et par timer i butikken lørdag som jeg har lovet, og derefter være hulebo så længe som muligt.  Det er simpelthen nødvendigt..

 

Det soves i det nye liv nu 

 

ZZZZZ  ZZZZ   ZZZZZ  ZZZZZZZZ ZZZ  ZZZZZ

 

 

( Jeg har forresten overvejet om jeg allerede nu, skal begynde at bruge min lyslampe igen dagligt. Det er generelt mere mørkt end normalt for denne tid, og jeg ved at man skal begynde i GOOOD tid, inden det bliver virkeligt vintermørkt og nødvendigt med det ekstra lys. Jeg har brug for al den energi jeg kan opspare, inden den sædvanlige tristhed og træthed begynder at indfinde sig. Måske jeg helt kan slippe, hvis jeg begynder nu???  Det kan vel ikke skade vel..  )

5 kommentarer:

  1. Sov godt m.v. så længe ;-)

    SvarSlet
  2. *kram og lyse tanker*

    Jeg kender det. Jeg ved lige præcis hvor du er, og hvordan du ser ud indeni. Lige nu.

    Jeg er selv nået rigtig rigtig langt, ved en masse selvterapi, som det sidste års tid har gået mest på selvaccept, selvaccept, selvaccept.
    Og det har virket ☺

    Håber du kommer vel, godt og hel igennem denne proces.

    Jeg tager forøvrigt dagligt en vitamin/mineralpille der hedder Omnimin, i vinterhalvåret tager jeg 2 - det er også med til at tage toppen af min evigt tilbagevendende vinterdepression.

    Kram og tanker
    Zanne

    SvarSlet
  3. Du kan sagtens begynde lysterapien nu. Så er der jo også endnu en grund til at sidde med strikketøjet for en stund :)

    Det er godt, at du er så god til at mærke de signaler, der er, når du har brug for ikke at skulle både det ene og det andet. Og så handler på det, selvfølgelig.

    SOV GODT!

    Kram fra
    mette

    SvarSlet
  4. Du kan roligt klappe dig selv på skulderen før du lægger dig og sover.. :-) Du klarer det super flot Henriette.
    Kh Inge

    SvarSlet
  5. Tak skal I alle ha. Med det grå og mørke vejr vi begynder mandagen, er der vist ingen tvivl.. jeg skal ha lyset hentet op fra kælderen nu. :)

    Rigtig god mandag
    Knus
    Henriette

    SvarSlet