07 november 2011

Havetjans

 

 

I går var jeg forbi Roskilde fjord. Alt for lang tid er det siden sidst så jeg nød det, især fordi jeg fik lov at hjælpe til i haven. Sidst jeg var der, så der sådan ud:

 

Som tak for lån af træ og hængekøje er det vel også kun rimeligt, at jeg hjælper med at fjerne den million milliard blade træet har smidt på plænen. Eller rettere… over alt i haven, bedene, buskene, og næsten også i fiskenes vand.

 

 

Systematik må der til.

 

Lange rækker, derefter fejet sammen til bunker og så ned i sækkene. Det blev til otte sorte sække og to der tager dobbelt mængde i denne omgang. Der har allerede været fjernet blade een gang tidligere, så sådan et træ kan virkeligt sætte gang i søndagsmotionen. Nu er der som støvsuget igen, og haven kan stå klar til at modtage næste vintergæst…. Sne i rå mængder. Jeg er klar når det sker for jeg elsker sne, og i år VIL jeg have billeder derfra med sne på, om jeg så selv skal skovle mig frem dertil hihi.

 

Midt i alt det brune og grå, kørte jeg forbi en have med resterne fra sommeren. Rester så smukke og farverige, at jeg stoppede dytten for at tage kulørene med mig hjem. Ikke i form af tyvegods, men som billeder jeg kan kigge på og glæde mig over, også herinde:

Det er da fantastisk, at vi her i november kan se frodighed og farve i haverne endnu. Intet under at netop georginer er en af mine ynglingsblomster.

 

I min vens have er der også stadigt små sjove detaljer og farver at finde, og de kom også med mig hjem. Både i form af matrialer til et lege med, og billeder til bloggen:

Heldigvis er det ikke ofte jeg kommer på besøg. Heldigvis forstået på den måde, at jeg hver gang jeg skal hjem igen bliver lidt trist. Der er så dejligt at være, naturen er fantasisk og både omgivelser og mit sind er i ro og harmoni. Hverken bystøj, maskine- eller menneskeskabt huserer eller forstyrrer deroppe, og selvom jeg er glad for at bo i byen, kan lide mulighederne lige uden for døren, så ER det bare noget andet at være på landet. Ku jeg, havde jeg pengene og muligheden ja så gad jeg sgu godt bo ved Roskilde Fjord.

 

 

Ham her var ingen steder at se, og fordermesteren har en lumsk mistanke om en nabo, der har lokket med et foderhus tættere på dens hemmelige hule. Personligt mener jeg jo at den slags bør anmeldes til politiet ;)))  Og hvad er det lige med dyr og troskab spørger jeg bare??

 

 

Nå, men i dag er det mandag og her har der allerede været håndværkere på færde i en rum tid. Til forskel fra det lille stille egern, er de igang i kælderen og DEM kan man ihvertfald høre…

 

 

Godmorgen til dem og alle jer derude.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar