07 november 2011

Efterår på det nye liv’s altan

 

 

 

Jeg er sgu lidt stolt af mig selv lige nu, for lige siden jeg tidligt i morges vågnede op, har jeg haft en voldsom trang til at krybe tilbage under dynen og bare sove sove sove. Ved ikke hvorfor. Men jeg er bare så træt og uoplagt, at jeg bare drømmer om lade dagen forsvinde.

 

På trods af det stod jeg op efter en times lys, tog tøj på ( jojo i dag har jeg ovenikøbet været klædt på i dagtøj..), gik i kælderen for at bestille en vasketid, men måtte opgive da vandet jo er lukket. Så langt tænkte jeg slet ikke, selvom jeg jo ved at de er ved at skifte rørene dernede. Kl ni gik jeg på altanen, med min the og et varmt sjal om halsen, for at få styr på alle de ting jeg har parkeret derude. Den sidste uge har jeg været på rov, og har hentet både brændeknuder, halve grantræer og hvad har vi op her til 2. sal. Det er muligt at jeg bor i etagebyggeri, men jeg kan vel stadigt godt have min egen lille skov/have at sidde i ik.. ;)

 

Et par timer gik jeg så der, og hyggede med at rykke rundt og nusse med mit eget lille efterår. Ovre på stilladserne var radioen tændt, så jeg har også kunnet nynne med på lidt musik. Nu har jeg et hjørne så fint og smukt indrettet, helt i læ og med plads til at jeg kan sidde der når jeg trænger til lidt luft. En enkelt kæmpe gren er landet i min vindueskarm, for allerede da jeg så den vidste jeg at DEN skulle bruges til jul.

 

Jeg overvandt altså mig selv og mit instinkt, men resten af dagen har jeg hængt som en koala i min sofa. I en times tid endda med Cupcake rullet sammen som en lille bold, pakket ind i et tæppe og storsnorkende på min mave. Han er simpelthen så nuttet for tiden :) Strikket har jeg ikke i flere dage. Højst besynderligt, men jeg har bare ikke haft lyst til det. I stedet har jeg leget med matrialerne til julens dekorationer. Lavet et par træer og sån.. Mit spisebord udfylder rollen perfekt som rodearbejdsbord, og jeg nyder at jeg bare kan lade det hele stå som det er, indtil næste gang jeg har inspiration til at kreere.

 

Efter billedet blev taget har jeg sat lyskæde på træerne, så nu er der lys på min altan indtil næste år.

 

Jeg har taget sædet af en gammel stol, og lige nu rummer den gulderødder og porrer, men til foråret bliver den malet og så skal kassen hæves en enkelt rille, fores med plast og plantes til med en flot slyngplante. Måske både vedbend og tallerkensmækker. Jeg har fire stole, alle fulgte med købet af bordet, men de er lige voldsomme nok inde i stuen, og da jeg ikke ville smide dem ud, kom jeg på at bruge dem alternativt. Den bliver dødflot er jeg sikker på.

 

Brændeknuderne står nu og pynter som et lille naturbord i hjørnet.

 

Der leges med limpistol og blade her på bordet. Jeg mangler bare klarlak, for den jeg har er død, og ikke spor klar længere..

 

En brændeknude i vinduet blev det også til. Den skal senere pyntes når december rammer.

 

 

 

 

Nu sidder jeg i sengen og venter på at klokken er indstillet til godnat, kikker ud på lysene på altanen og lader fjernsynet køre så jeg ikke falder i søvn for tidligt. Alt i alt har det været en dejlig dag, lang og træt - men dejlig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar