04 december 2011

Julekalender d. 4 december

 

 

 

 

4 dec

I dag skal du ikke klikke, men bare scrolle ned. Så finder du dagens lille gave fra mig til dig < :-))

 

*******************************

 

I dag er det 2. søndag i advent, og der bliver måske tid til et par timers hygge i sofaen. Her kommer et let lille projekt, der for de hurtige garanteret kan være færdige inden dagen er omme. Selv må jeg nok beregne noget længere tid, men skønne er de når de er færdige. Og varme.. :)

 

 

Matrialer:

1 nøgle 6-trådet strømpegarn.

Strømpepinde nr 3 1/2, eller brug evt magic loop metoden.

 

****************************************************

 

Slå 44m op fordelt på fire strømpepinde. Strik 10 omgange rib ( 2 r, 2 vr ), skift herefter til glatstrik og strik lige op til arbejdet måler 30 cm. Lave et tommelhul: luk 6m af uden af stramme, strik omgangen færdig og slå 6 nye masker op over de aflukkede masker på næste omgang. Strik 1 cm glat og alve herefter 10 omgange rib som forneden. Luk af uden at stramme..

… og strik så en til den anden hånd også.

 

*****************************************************

 

Rigtig god fornøjelse, og husk at jeg gerne vil se resultet hvis nogen kaster sig ud i det ik… ;)

2 kommentarer:

  1. hej Henriette
    nu har jeg endelig fået lavet så jeg kan kommentere. Jeg holder meget af din side. Syntes du lyder til at være en fantastisk kvinde( har fulgt din side næsten fra start)Selv om du til tider kæmper hårdt mod din sygdom, så syntes jeg du er mega sej. Håber inderligt at kærligheden kan gå op i en højere enhed med dit liv. Du fortjener da bare det bedste og en at holde i hånd. KH Birgitte

    SvarSlet
  2. Hvor er de lækre, tak!
    Det varmer mit hjerte at du formår at tage hensyn til dig selv først og fremmest i dit nye forhold.
    Klem og god søndag

    SvarSlet