09 december 2011

Julekalender d. 9 december

 

 

 

 

9dec

I dag tænker jeg lidt, at med al denne fråds julen jo også bringer med sig, ja så er lidt genbrugstanker ikke af vejen. Derfor er i dag fredag, dagen hvor du ikke skal klikke på lågen, men bare scrolle ned og klikke på billederne i stedet. Så finder du steder, hvor der inspireres til genbrug.

 

 

6a00e55210ddf588340154357ab3ed970c-800wi

Se feks her. Det er da både godt, men også så fint tænkt. Og så kan der snildt gå et par timer på en regnvejrs dag, med at sidde og klippe stumper af rester for derefter at sy sammen. Ideen kan bruges til at pakke gaver ind med, men jeg selv tror hellere jeg ville bruge de lange rækker med smukke mønstre til guirlander. Så vidt jeg ved, kan man også få sådan nogle smarte udstandsningsdingenoter, der giver facon på det du vil bruge. Mon ikke det er sådan en, der er brugt til at lave sommerfuglene med..

 

6a00e55210ddf588340153942be9d7970b-800wi

Samme sted finder du en “how to” vejl på sådan en fin julekugle. Jeg mener.. helt ærligt!  Hvem kunne nu have fundet på den?  Det er en kombi af små runde papirdimser, knapper og så en styrofoam kugle. Ligetil og enkelt. Måske lidt en tidssluger, men helt klart noget også ungerne ville syntes var hyggeligt, er jeg sikker på. Og se det for jer:  Samme kugler, men med farver der passer til sol og sommer, hængt op i en lille klynge foran et af jeres stuevinduer. Eller på en gren. Eller over spisebordet. Eller i Påskefarver. Eller… Eller… Jeg er vild med den her. Det er jeg altså :)

 

Og for lige at blive ved det med papir og genbrug af små bidder og stumper, så er her en tredje mulighed fra samme dame:

134404370098964484_lDjYZAJo_c

Her tænker jeg at også alle de små stumper, der er tilovers når man har klippet i stof, ku være super at bruge på en eller anden måde. De kan godt nok ikke bukkes lige så fint som papir kan, men alligevel.

 

Når vi taler genbrug, så får vi alle tonsvis af glittede reklamer hver eneste uge. I stedet for at smide dem ud kunne man jo, når man keder sig, gå i gang med at rulle…

Klikker du på linket, kommer du til en side hvor man kan købe tasken her. Jeg kan ikke give en DIY på den, men mon ikke der sidder en snild kvinde derude et sted, der ville kunne regne ud hvordan..;)  DET må være projekTET til juleferien, for dem der ikke er bidt af strik og garn hihi. 

 

Forresten fandt jeg på Pinterest endnu et eksempel på papirlap genbrug som guirlande, den får I også lige med:

Jeg syntes altså de er vildt fine.

 

 

 

Sidste omgang genbrug i denne omgang foregår i køkkenvinduet. Denne ide er ikke bare et vanvittigt godt råd, men også en af dem, som kan spare dig lidt penge hvis du kan lide at drysse din salat med lidt godt. Og så er det jeg spørger mig selv.. Hvorfor har jeg aldrig selv tænkt på det?

Klik på billedet og se hvad det handler om.

 

 

Rigtig god fornøjelse og dejlig fredag. < :-))

5 kommentarer:

  1. Jeg kan ikke få billed-linket til at virke, der sker ikke noget, selv om jeg trykker og trykker...

    Rigtig god fredag til dig, søde henriette :)

    Knus, Lisa/Voksenmis

    SvarSlet
  2. Det er altså nogle tarvelige og tidskrævende og ualmindeligt skønne steder du finder til dejlig inspiration. Tarvelige, fordi jeg ikke kan nå at lave alle de skønne ting!
    Klem og hav en dejlig dag.

    SvarSlet
  3. Kære Voksenmis. Jeg kan godt se at der er sket en smutter, MEN jeg vender lige tilbage og SÅ skulle det virke :) Tak fordi du lige fortalte det.

    Rigtig god fredag
    Henriette :))

    SvarSlet
  4. HEHE Mette... ;))) Jeg har heller ikke timer nok, men jeg syntes bare at de er så skønne og så kan man jo drømme ik..

    Knuuuuus
    Henriette :)

    SvarSlet