04 januar 2012

Verdens bedste karameller fra Karamelleriet

 

 

 

 

 

Jeg skal fortælle jer en hemmelighed. I julen har jeg gnasket karameller. Ikke bare almindelige karameller fra nærmeste kiosk,  (og egentlig er det dybt forbudt fordi de rodbehandlinger jeg har fået lavet, er ikke så begejstrede over at der sidder seje lækkerier og trækker i plomberne ), MEN altså.. karameller som er så lækre og velsmagende, at englene synger en ekstra seranade.

 

Det var en julegave til Rene, men de røg videre til mig. Han er gået glip af noget siger jeg bare.

 

Det er helt umuligt at fremhæve en smag, for uanset om det var vanillie, karamel, lakrids eller chokolade så har de hver for sig været en fryd. Den sidste er spist og jeg må bare have nogle nye stående. De er nemlig gode når man lige skal have stillet den lille lækkersult, og ellers ikke vil ha slik og fy i huset. En enkelt er nok, fordi de holder længe når man ikke tygger på dem. Sammen med en kop varm the eller kaffe, er de perfekte til forkælelse når det er vinter og mørket falder på udenfor.

 

Derfor har jeg lige været på udkig, og jeg kan fortælle til de af jer der er fristet, at de kan købes på Nørrebro, Bornholm og heldigvis også her på nettet.

 

En dåse som dem her koster 50 kroner. Det lyder dyrt, men den jeg har haft stående har holdt meget længe fordi de er så solide, at man ikke spiser en håndfuld i een køre. Min indeholdt såkaldte klippestykker med lakridssmag og UHMMM altså. Og så kan jeg ikke engang lide lakrids! Jeg er næsten og nødt til at prøve deres fudge, er sikker på at det er ligeså godt som karamellerne.. :)  

     

 

 

    PRØV dem. Lov mig det. De kan købes lige her:     http://www.karamelleriet.dk/Page.asp 

 

 

***************************************

I dag er jeg først ved at komme til mig selv nu. Jeg ringede til Sisse for at fortælle at jeg ikke kommer før fredag, men tænk sig jeg har helt glemt, at hun før jul allerede aftalte med mig, at sådan skulle det være!  Min hukommelse altså.. Her gik jeg i går og var øv over at jeg ikke kom afsted, og så har jeg hele tiden haft fri.  Hmm.

 

Det er en kæmpe lettelse, så nu vil jeg bare nyde lidt timer i langsomt tempo. Jeg SKAL ud i stormen efter mere medicin og lidt forsyninger på et tidspunkt. Og så måske der også falder en time af til lidt praktik herhjemme. Måske…  Jeg tror nemlig at den kære Rasmus har foræret mig sin forkølelse i ekstra julegave. I kender det ved jeg, den der fornemmelse man får i kroppen, når noget er på vej. Det klør i næsen og man smånyser lidt, en lettere hovedpine ligger og lurer, og man fryser uanset hvor meget man pakker sig ind..

 

RASMUS!!! din lille ged, det gider jeg altså bare ikke. Jeg har ikke TID eller motivation til det. Du får stryg når vi ses igen ;)

6 kommentarer:

  1. Sådanne links burde forbydes at lægge på sin blog ;) Ikke købe, ikke købe!

    Klem

    SvarSlet
  2. Du skal SKYNDE DIG at købe en hel ingefær og en citron og lave en portion trylledrik af det. Så kan jeg garantere dig, at du ikke når at blive forkølet i denne omgang. Det har taget mit skidteras HVER gang, jeg er startet med at nyse. Uden undtagelse.

    Opskriften finder du ved at skrive Trylledrik i søgefeltet på min blog :-)

    PS. føj for nogle lækre plompeudtrækkere du viser dér ;-p

    SvarSlet
  3. Det lyder afskyeligt lækkert, men desværre er jeg lige startet en kostomlægning, der utroligt nok ikke tillader karamelgumlen og selv om jeg ved min tandlæge lige har købt hus og allerede kan se ham for mig gnide sig i hænderne ved tanken om alle de plomber han kunne udskifte på mig, må jeg hellere bide i det sure æble (noget skal man jo bide i) og lade de lækre sager være. Ellers tak for tippet.

    SvarSlet
  4. Kære Anita, TUSIND Tak for tippet, jeg har lavet en omgang som nu står og køler af. Det skal bare ned i rå mængder skal det :))) Jeg har forresten puttet en stump vanilliestang i, for lige at give det lidt mere sweetness..

    Knuuus atjuuuu

    SvarSlet
  5. Hihi Uldbegavet, kan godt forstå at du ikke hopper på dem, og ja.. min tandlæge drømmer sikkert allerede om en ny veranda, så jeg passer på gør jeg:))

    Kh Henriette

    SvarSlet