15 februar 2012

Jeg sover ikke endnu

 

 

 

Nu gik det ellers lige så godt, og der har været en periode med stabilitet og god søvn. Godtnok forskudt lidt mere end jeg har sat mig for, men dog mange timer i eet stræk. I nat skal åbenbart ikke være sådan. Lukkede og slukkede ellers så fint lige inden midnat. Godnat og ahhhh, varmedunken på plads i fodenden. Lukkede øjne og helt sunket ned under dynerne, og på den madras som jeg nu virkelig har vænnet mig til.

 

Inde der bag øjenlågene er aktivitetsniveauet bare et helt andet end godt er. Og den der med, at det er helt umuligt at holde øjnene lukkede uanset hvor meget man anstrenger sig, træder ind. Jeg kan mærke jeg er træt, men ved gud om hovedet er enig med mig. Efter en tid gider jeg altså bare ikke ligge der, og lytte til den tiltagende blæst og de presenninger der blafrer helt ukontrollabelt. En stige knirker også et eller andet sted, og der lyder en regmæssig klinken af metal, som i nattens stilhed lyder øredøvende. Blæsten må komme fra en anden side end tidligere, for det lyder som om hele stilladset er ved at brase sammen.

 

Nu giver jeg mig selv en time, og så prøver jeg igen.

3 kommentarer:

  1. Håber du fik sovet nogle timer alligevel - og at stilladset holdt ;)

    SvarSlet
  2. Jojo tak :-) Nogle timer og det står endnu. Men hold da op for en blæst!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, er du vimmer! Jeg blev vækket af en hylende vind/blæst her til morgen - 2.gang den gjorde det, stod jeg op ;) - bedre end et vækkeur!

      Slet