16 august 2012

Den fynske morgenstund

 

 

 

 

 

Tidligt lørdag morgen sad jeg på bænken ved vandet. Til venstre ku jeg se solen stå op, og til højre et par morgenfriske herrer på vej ud efter net. Der var så stille at selv motoren på båden lød dæmpet, og ikke særligt forstyrrende. Tøf tøf tøf… og ud til flagene. Vi hilste god morgen og jeg sagde god tur, fangede stemningen og gik tilbage ad det våde græs op til huset igen. Sådan en morgenstund er guld værd for en bybo. Guld af den tungeste karat vel at mærke, for i dag hvor jeg sidder på min ellers elskede terasse, er der alt andet lige intet, der føles så beroligende for sindet som stille vand og blå himmel.

IMG_0184IMG_0204IMG_0212

IMG_0219

IMG_0222IMG_0223IMG_0225IMG_0227IMG_0229IMG_0233IMG_0243IMG_0244IMG_0249IMG_0256IMG_0267

Fra husets terasse ku jeg sippe kaffe, og følge de to i deres arbejde med at få fladfiskefangsten om bord. En smukkere morgen for dagen hvor jeg skulle hjem igen, ku jeg ikke ha ønsket mig.

1 kommentar:

  1. Wauwwwww, for billeder. Sikken en stemning, du lige kan få pisket op. Det er lige før jeg kan høre bølgerne slå mod bådens sider.
    Smukt, betagende smukt.

    SvarSlet