25 oktober 2012

Derecho sjalet er både let og sjovt at strikke

 

 

 

Har stadigt ikke mange ord, men det skal ikke fohindre mig i at blogge om strik.

 

Jeg har samlet neutrale farver og strikker to tråde sammen. Blackill uld/ mohair  og Blackhill/ alpaca. Den mørkebrune uld er dog fra Jamiesons, et engelsk spinderi som jeg engang har handlet ved. Garnet har ligget og ventet på lige det rette for jeg har kun fire nøgler. Det er mega blødt og er en kombination af lammeuld og uld.

IMG_1878

IMG_1888

 

Sjalet hedder Derecho, og jeg aner ikke om det betyder noget, men smukt er det. Har været lidt tøvende over farvesammensætningen, men nu hvor den mørkebrune er kommet til, er det faktisk både smukt og interessant, foruden at garnets kvaliteter sammen gør det vanvittigt blødt at røre ved. Jeg strikker på pind 4, hvilket giver det et let og luftigt look. Man kan dybest set strikke det så stort som man orker, måske endda vælge at gøre det firkantet og lave sig et superlækkert tæppe til lænestolen, men jeg tror nu jeg vælger at strikke det i str L.

 

Opskriften kan findes HER.

 

Både dette og det forrige Stripe Study Shawl er sjaler jeg absolut vil strikke igen i andre farver.

9 kommentarer:

  1. Jeg giver dig ret Henriette, hvor er det dog flot! De dæmpede jordfarver er gode sammen, du er skrap til det der. Tak for at dele opskriften, jeg må selv i gang med pinde og garn. Der er jo julegaver der skal produceres. Ha' en rigtig god dag. :)

    SvarSlet
  2. Ja, det er rigtig flot i farverne! Derecho betyder højre (modsætningen til venstre) på spansk. Jeg kom dog til at tænke på, om det også kan betyde retstrikket? Det må undersøges!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karen og tak :) Jeg tror på at det så må betyde retstrik, for det er jo retriller hele vejen igennem ;)

      Slet
  3. Det er super smukt, spm alle de sjal du laver.

    Sig mig, bruger du dem alle eller sælger du nogle af dem?

    SvarSlet
    Svar
    1. :-) Tak Catarina. Jeg bruger dem generelt alle sammen, men det er jo favoritter. Jeg strikker ikke på bestilling fordi jeg er for ustabil til at strikke på tid, MEN jeg vil altid gerne sælge af dem jeg har lavet. :))

      Slet
  4. Nøj hvor er det lækkert! Man kan næsten mærke det bløde. (-:

    SvarSlet
  5. Findes opskriften ikke på Dansk

    SvarSlet