17 juni 2013

Godmorgen Danmark, godmorgen mandag og .. godmorgen sommer

 

 

 

IMG_4596

Altså lige nu er skyer begyndt at samles let, men da jeg stod op ved sekstiden skinnede solen så smukt over mit lille matrikel.

 

 

IMG_4588

En ny rutine er indført hernede. En af den slags som jeg bestemt ikke er utilfreds med. Når jeg er i tøjet, ( eller stadig i nattøjet ), snupper jeg kaffekoppen og tager mig en runde i haven. Åhhh, jamen tænk at jeg kan skrive sådan!  Det  er stadig slet ikke sevet helt ind, at jeg virkelig har en have og en høj himmel.

 

I stedbedet er blomsterne endeligt begyndt at sætte sig til rette og bare vokse

IMG_4606

 

En stor vild rose vokser sig smuk, men desværre på den forkerte side af min hæk

IMG_4603

 

Bonderoserne er knopklar til at springe helt ud

IMG_4610

 

Mere rose

IMG_4616

 

 

I dag vil jeg iføre mig den hvide dragt, og tage fat så småt på at male. Allerede i aftes tyvstartede jeg de første par meter, for jeg ku bare ikke vente på at finde frem til en stor rulle, og helt ærligt tager det ikke lang tid alligevel, for vækkene er korte.

IMG_4591

 

 

Jeg ved ikke med jer, men JEG har taget hul på mandagen :-)

5 kommentarer:

  1. Det lyder til at du har overskud til en praktisk mandag - rigtig god fornøjelse ;O)

    SvarSlet
  2. Så morgenfrisk er jeg altså ikke! Skønt at se alle de dejlige blomster, der trives hos dig... Den lyserøde rose har jeg også - den vokser vildt midt i mit lavendelbed, og jeg kan ikke nænne at fjerne den. Farven passer i øvrigt noget så nuttet til lavendlernes...

    SvarSlet
  3. Hej Henriette.
    God arbejdslyst. Hos os skal der slås græs og vaskes terrasse.
    Sikken en dejlig have du har fået lavet.
    Knus Kaja

    SvarSlet
  4. Go' morgen Henriette!

    Citat:
    "Jeg kom fra et blomsternes land til en blomstrende have; syren og guldregn, hyld og bonderose, blomster i parker, i marker og skov, blomster i grøftekanter. Men pigen var dog havens allersomdejligste pryd!"
    Citat slut.
    Sådan nogenlunde sagde prins Henrik til Margrethe. Det kunne han passende ha' sagt til dig!

    Og mht. malerrulle! Marianne foreslår, at du får min i bytte for "Harehistorien"! Det ville jeg hjertens gerne, jeg skal altså bare selv bruge den!
    Men men ... tilsammen med mine medborgere på arb. vil jeg forære dig en splinterny - de ved det bare ikke endnu!

    Når de læser og ser "Harehistorien" (og mit appendix om "nu skal I liige høre om den "debat" jeg røg ind i på Henriettes blog") og lidt om dig - så vil de glædes og grine! Og som ringe i vandet vil den - efterhånden berømte historie - sprede sig. "Har I hørt, at vi har en malerrulle kørende nede på Lolland?" Vi har hjerte for andre - og humor!

    Hvordan finder vi ud af "transaktionen" af malerrullen , jeg er lidt ny i PCverdenen?

    Kirsten S. - og nu også med H (og det står altså ikke for HARE), jeg kan nemlig se, at der er mange Kirstener på din blog

    PS. Hvad du end måtte bruge dine financer til, kommer da - for alle de grimme ord jeg kender - ikke andre ved!!


    SvarSlet
  5. God arbejdslyst, jeg maler aldrig med en bredere rulle, det er hårdt for en strikke arm med en bredere. Men jeg er jo også en del ældre, det kan være, det er det, der gør det. Kh Lykke

    SvarSlet