06 juni 2013

Jeg er ikke rigtig klog, eller også er jeg blevet smittet af en for mig ukendt virus

 

Har kun sovet fire timer i nat. Stod op, greb kameraet og en kop kaffe, slog et sjal om skuldrene og satte mig ud for at se solen stå op.Kun to andre væsener var oppe sammen med mig:

IMG_4289IMG_4294IMG_4296

 

Det er jo ikke første gang jeg har nydt den oplevelse, MEN.. det er nyt at jeg så får øje på noget ukrudt som skal væk, og at jeg derfor ved halvfem tiden kunne ses luge, rive, skovle, rive lidt mere og derefter ende med at nippe visne blomster af en stedmoderblomst!

IMG_4300IMG_4302IMG_4303

 

HELT ærligt..

 

Hvorfor er der ingen som har forberedt mig på, at man som haveejer nærmest ikke er til at drive ind, og at man hele tiden får øje på noget, som liiiige skal ordnes?

IMG_4307IMG_4309

Gårsdagens græs er revet sammen, og i baggrunden kan I se den enorme affaldsbunke, som mestendels er efterladt af forrige ejer, OG som jeg stadig venter på at udlejer kommer og fjerner som lovet. De har nu haft meget at se til, så jeg presser ikke på. Endnu… For på et tidspunkt vil jeg da gerne kunne tage fat på baghaven.

 

 

I dag er det bare så kikset, at være oppe på den tid af dagen, for jeg har en aftale i Nykøbing og skal køre kl 13. Jeg SKAL med andre ord være frisk og fro i eftermiddag, på et tidspunkt hvor jeg normalt ligger og snuer. Hmm..

10 kommentarer:

  1. Så er vi lige tossede, for her er det osse kun blevet til 4 timer og det hævner sig sikker senere, men det er senere så det går nok. Håber dog ikke jeg er alt for træt på jobbet. ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Eii har du også været så tidligt oppe.. Ja, det er altså ikke for kvikt når man skal være frisk om dagen :)

      Nu bliver det interssant at se hvem af os der først går kold haha

      God dag og knus
      Henriette :)

      Slet
  2. Kære Henriette.

    Jeg har ofte været inde og læse på din blog. Jeg har fulgt dig i dine barskeste stunder, hvor livet har været op af bakke i strid modvind og stiv kuling.

    På grund af stor travlhed er det længe siden, jeg har været inde og kigge hos dig. Men her til morgen skulle det være. Jeg har nemlig også kun sovet 4 timer her i de lyse nætters tid. OG HVAD SER JEG?????!!!!! DU ER FLYTTET PÅ LANDET:o) <3 <3 <3 <3

    Da jeg læste dine landlige indlæg, følte jeg en glæde og taknemlighed skylle igennem mit morgentrætte legeme. Du er jo glad, ja nærmest lykkelig, Henriette:o)

    Jeg er SIKKER PÅ, at denne flytning er det bedste, du kunne gøre for digselv. Naturen, din have og dine smukke blomster vil givetvis have en stærkt helbredende effekt på dig, både fysisk og ikke mindst psykisk. Du er kommet hjem nu, tror jeg. Efter en lang og hård rejse mod målet. Husk, at bruge din have og naturen som terapi. Også og især om vinteren. Det er især om vinteren, at havearbejde giver et kæmpe endorfin- og serotoninkick, også selvom det er koldt og gråt derude. Haven er bedre end psykofarmaka og psykologer.Eller ihvertfald et supergodt supplement:o)

    Jeg vil bare sige, at jeg er meget meget glad på dine vegne, Henriette. Det er en skøn skøn plet, du har fundet. Sikke en natur. Sikke et dyreliv. Og sikke en energi naturen og haven giver dig. Jeg får helt tårer i øjnene over din livsglæde.
    Den er smuk og den klæder dig:o) Det skal nok gå hen og blive en vane med den livsglæde.

    Kæmpeknus og et kæmpetillykke med dit nye liv.

    SvarSlet
  3. PS: Den solnedgang du viste på et tidligere indlæg var overjordisk smuk. Har aldrig aldrig set noget lignende. Dine billeder var gåsehudsfremkaldende.

    Flere knus

    SvarSlet
  4. Sikke en energi. Der er vist ingen tvivl om at du havnet på rette sted. Den have gir dig balsam til sjælen. En gratis og sund medicin, som kan være med til at hjælpe dig på ret kurs igen.

    SvarSlet
  5. Jeg kan kun tilslutte mig Tante Grøn's indlæg længere oppe :o)
    Jeg tror du har fundet den rette medicin for dit, til tider, stormomsuste liv.
    Det er da skønt at læse at du er så ihærdig, og den slags oplevelser som hér, dem får man altså kun hvis man står tidligt op. Du må bare tidligt i send i aften, så retter det sig igen ;o)
    Stor hjertekrammer herfra <3 Sanne

    SvarSlet
  6. Ganske som Tante Grøn skriver så bliver jeg også helt varm om hjertet ved at læse dine nye indlæg. Det stråler af glæde og det trænger du om nogen til :-)

    Lupinerne er smukke! Jeg har sået til mig selv, men de er endnu kun små skud. Jeg har holdt øje med grøftekanterne men de gange jeg har haft en spade med har det været steder jeg ikke kunne standse. Nu fandt jeg stedet - men spaden ligger derhjemme. Er lidt misundelig på din flotte buket ;-)

    Når du kommer hjem må du have en lur ude i alt det grønne!

    SvarSlet
  7. Forhåbentlig nåede du er lur, inden du skulle af sted :)

    SvarSlet
  8. Hjertelig velkommen i klubben, Henriette!
    Som tante Grøn siger: At lave have er en helårsforeteelse. Aktiviteten er naturligvis noget mindre derude om vinteren, men indendørs har vi travlt hver eneste dag om vinteren med at se haveudsendelser, videoer, dvder og fotos og med at læse havebøger ... og ikke mindst med at planlægge og rumstere rundt med frø- og plantekataloger og blyant og papir.
    Det har den britiske havenation naturligvis et udtryk for, så
    Happy Armchair Gardening også
    Jytte
    www.danishknitdesign.com

    SvarSlet
  9. Hmm, måske er jeg blevet en lille smule smittet af samme virus... Sidder glad på bænken på altanen. Strikker. Solen skinner. Får den tanke at to potter skal bytte plads. ...
    Strikketøj smidt på bænken. Mig mase med potter....
    Det virkede og det blev lissom også bedre at strikke videre bagefter :)

    SvarSlet