29 juni 2013

Morgenrunden bragte lidt mortion med sig, og så også lige et par brændsvidere

 

 

Jeg har fået mig en skøn morgenrutine. Jeg står op, klæder mig på efter vejret, og så går jeg på sneglejagt. Dag for dag bliver det mindre og mindre jeg får samlet, især efter jeg har spredt gåvæksnegl dims omkring de vitale steder i haven. DET skidt virker heeelt vildt effektivt.

 

IMG_5076

Når de er af vejen, tager jeg så en lille runde og ser, hvad der skal gøres lidt ved i løbet af dagen. Dog sker der ofte det, at jeg kommer til at gå til den allerede inden jeg har fået min morgekaffe, og sådan gik det også i dag. Min arm er ikke glad for det, og derfor bliver det nok ikke til mere udenfor nu.  Jeg har beskåret lidt, fjernet en kæmpe forsamling af brændenælder i det hjørne, hvor krateret har været. Flyttet lidt rundt på dims og sager, og nu er der nok kvas og grene til at jeg kan brænde skidtet af. Væk med det, og videre med planen om en platform i hjørnet.

 

Nu hygger jeg med morgenkaffen, TV2 fri og Monty Don min nye haveguru. Indenfor er der gjort klar til, at jeg kan fortsætte med at male når kræfterne er til det. I aftes fik jeg flyttet og fjernet alt det sidste, som ikke skal være i stuen. Møblerne er omtrent der hvor de skal stå, og her er faktisk ret så meget plads kan jeg se. Det gør altså en forskel at få kasser tømt, og ting på plads.

IMG_5068IMG_5069IMG_5070IMG_5071IMG_5072IMG_5074IMG_5078

6 kommentarer:

  1. God morgenrutine, du ha fået dig der.
    Og hvor jeg nyder at følge dit hus "tage form" indeni. Hvilket godt valg det var for dig at flytte derud til kragernes vendeplads.
    Jeg kommer og ser til dig en dag!

    SvarSlet
  2. Ville elske at have sådan en morgenrutine :D

    Jeg har det personligt meget svært med rod - Så hvordan i himlen kan DU få DIT til at se så hyggeligt ud?? Og så endda flytterod?! :O

    Må være fordi dine indlæg er så osende fulde af hygge og overskud (Trods det hele nogle gange), at det smitter af ;)

    Hvorfor bor jeg helt heroppe i midtjylland, når jeg så gerne ville komme og hjælpe dig med det hele? Vi er jo begge BPD´ere og smerteplagede, så vi kunne nok finde et fælles slag, hvor vi hviler på skift :D

    Håber du får en god dag

    SvarSlet
  3. hej Henriette
    pas på, man må ikke brænde haveaffald af i sommerhalvåret, man kan få en ret stor bøde for det, og andre ting må man slet ikke brænde af. Ny lov kom for nogle år siden.

    SvarSlet
  4. Hej Henriette
    Super dejligt at læse om din hverdag...meget forskellig fra da du boede i lejlighed...sikke meget livslyst og energi du indeholder :-)
    glæder mig til fortsat at følge dig
    kh Marianne

    SvarSlet
  5. Ser hyggeligt ud ;-) Her bliver der også fulgt med når Monty Don er på. TV2 Fri er et super program :-)
    God arbejdslyst ;-)

    Hilsen Lone

    SvarSlet
  6. Jeg er også vild med Monty Don og hans 'Havemagasinet' og 'Jorden rundt i 80 dage'! Alletiders ny kanal, TV2 Fri :)

    SvarSlet