13 august 2013

Så er der ro over feltet og min lille gæstefamilie er gået i brædderne

 

 

 

IMG_0868Hulter til bulter som en anden kluddermor, ligger hele banden her ved siden af mig.

 

I går var en god dag med elementer, som helt klart vil give mig gode minder at se tilbage på. Jeg har fået brænde forærende, så jeg kan begynde vinteren uden at fryse. Jeg har fået en lille familie som gæster et par uger. Naboen hejste flaget for mig, og bragte både lagkage og hjemmebagte boller til døren. Et vandrør sprang, og jeg fik et hul at kigge ned i. Jeg fik SÅ mange varme hilsener både her og på FB, som i den grad har glædet mig mere end jeg kan forklare betydningen af. Jeg har fået endnu flere minefelter i haven foræret af den lille mosegris. Min søn ringede til mig (det er han nu ualmindeligt sød til, at gøre næsten hver eneste dag). Jeg fik en opringning fra jylland med besked om, at et quiltet tæppe lavet specielt til mig er på vej. Det, og så en stor buket at plukke fra mine egne bede, gjorde min fødselsdag til en rigtig særlig og dejlig dag.

 

IMG_0862

IMG_0863

IMG_0865

 

TAK TAK TAK til alle jer der har tænkt på mig.

 

I dag er så lidt anderledes.

IMG_0854

En af lillemisserne virkede ikke helt frisk i går, og her til morgen humpede den rundt på tre poter. Jeg er selvfølgelig straks klar til, at flyve den med ekspresfart i særtransport til nærmeste hospital, men får besked på lige at besinde mig lidt. De små ER sarte, men de slås altså allerede som små soldater, og det kan jo være at den bare er lidt øm får jeg besked om.

Hmm.. jeg giver det en chance alene fordi det ikke er mine penge, som skal betale for et tjek, og nu må jeg indrømme at den igen er set vandre rundt uden at se særligt dårlig ud. Ergo.. jeg er bare en pylremor, som under ingen omstændigheder kan tåle at se dyr ha det skidt. Men jeg er også en dyrepasser uden erfaring med killinger, og det må jeg jo så lære at være uden at flippe ved det mindste. Jeg synes bare den har opført sig anderledes i går og her til morgen. Den holdt sig mest til mig, sov meget, og var mest til at ligge og observere sine søskende. I dag har jeg så serveret mad for den, nusset den, sørget for at den har tisset på sit lille toilet, lagt den til sin mor, og sat den lidt ned til de andre for at se hvad der så ville ske. Og heldigvis kom alle fire poter i brug. Den har kravlet lidt rundt, klatret, vist interesse og leget gemme. Alt sammen gode tegn, så nu har jeg for at sikre de små lagt puder allevegne så de ikke slår sig når de springer ned fra sofaen, hvilket er deres helt store nummer.

 

IMG_0873IMG_0874IMG_0879IMG_0891IMG_0903

3 kommentarer:

  1. Hvor er du sød Henriette. Men det er jo katte. De kan tåle det hele... sådan cirka :D

    SvarSlet
  2. Hvad med missemor..er hun blevet steriliseret eller på p-piller?
    Hvis den ikke er så er det stor mulighed for at hun bliver det igen meget hurtig selv om hun har killinger.
    Jeg regner med at hun ikke er indekat, men kommer ud?
    Den kan også godt finde på at forsvinde en dag eller to selv om den har killinger.
    Jeg håber da at ejer får den steriliseret hvis den ikke er blevet det.
    Katte der er udekatte og ikke steriliserede kan jo få det ene kuld efter det andet og DET er så synd for den.

    De er jo fantastik smukke de små..:-)

    Knus fra Lisbeth

    SvarSlet
  3. Kære Henriette :)

    Åhh... hvor er jeg glad for du fik en god dag på din føs´dag ♥
    Dejligt at høre du har fået brænde at bruge af :)

    Du er verdens skønneste katte-passer ♥
    Smukke billeder :D

    Kærligst Annie

    SvarSlet