18 august 2013

Sense and sensibility

 

 

 

IMG_1069

 

Livet er fuld af fristselser, og killinger er helt klart en af dem. Havde jeg passet kaninbabyer, fårebabyer, menneskebabyer, hundebabyer eller sågar slangebabyer, havde jeg også været både fristet, og syg efter at beholde et par til mig selv, MEN..

 

Een ting er førstegangs udgifterne, en anden er jo den daglige kost og kattegruset. Har jeg ikke penge til at føde mig selv, så er der lissom heller ikke overskud på kontoen til et par katte. Det er da øv, men det går nok. Iøvrigt går jeg og ignorerer det faktum, at det klør som ind i helvede af bare den mindste lille rift fra deres kløer. Hverken øjne, næse eller svælg er påvirket, men huden.. oj oj. Det undrer mig bare at det lige er der jeg reagerer, og på det!  En katteneglespids!! 

 

Nå, men jeg nyder hver dag de er her, og derefter vil jeg nyde at kunne strikke ( efter undersøgelsen endda uden smerter forhåbentlig ), at komme videre med malingen af væggene, at kunne få støvsuget og, at jeg ikke skal have hedeture over at deres færden og nysgerrighed fører dem længere og længere væk. Jeg bævrer for at de skal fare afsted ud over markerne i hver sin retning nemlig. Når mor kat ikke kan få dem til at komme når hun kalder, så tvivler jeg på at jeg ville kunne hihi.

IMG_6533

1 kommentar:

  1. Her kommer fortsættelse, af hvad jeg skrev i forrige afsnit. Jeg trækker min "rådgivning" tilbage :-) .Nu synes jeg, det lyder som, det nok er bedst for dig, at killinger og mor kommer hjem igen. Når man er i tvivl, og der også har tegn på katteallergi, er det bedst ikke at forsøge. Ellers ender det bare som alle de ulykkelige historier, hvor katteejere pludselig ikke længere kan have deres katte.
    Ved anskaffelse af en kat, må der ikke være tvivl om, at det er et livslangt forhold mellem katten og ejer.
    Nyd dem så længe du har dem Henriette. Hvis de skulle blive hos dig, ville du ikke et øjeblik være i tvivl. Udgifterne ville få højeste prioritet, og noget man alligevel finder ud af, selv om der ingen penge er. Når der er katteallergi, er det helt udelukket med kat, det vil være sund for kattene alligevel at forsøge. Hilsen fra Mette.

    SvarSlet