30 oktober 2013

Det var onsdag..

 

 

IMG_2093

20 min på farten og jeg får så ondt i maven, at jeg bare ikke kan mere.

 

Jeg har været der før, og ved at min krop begynder at protestere når jeg er tømt for overskud, men alligevel kører på. Nu er det bare sådan, at jeg den næste måned ikke lige har tid til, at lade alt ligge og få hvilet mentalt ud, men jeg er en smule bekymret. Det er jeg da. Erfaringen viser, at jeg risikerer at ende på langs i månedsvis bagefter, både med psykisk udmattelse, men også med alle mulige fysiske reaktioner. Efter de forrige to flytninger fik jeg feks lungebetændelse.. 

Nå, det er bare på med vanten og køre lige på.

 

Min kontaktperson kommer i morgen med nogle forstørrede kalendersider, som vi smækker op på min væg, så jeg hele tiden kan se og overskue, hvad jeg skal hvornår. Der skal også skrives to do på, så jeg på den måde kan slippe noget af min stress omkring, hvordan og hvornår hvad skal flyttes. Det er nemlig fint, at jeg får tilbudt hjælp, men knapt så fint (for min hjerne/mave), at jeg ikke får helt konkret besked om, hvornår det bliver. Summen af det er enkel. Jeg bekymrer mig helt enormt over, om jeg når at få mine ting ud inden 1. dec.

 

Og nu når vi er ved dec…

 

Det tegner til at blive en noget alternativ måned for mig i år. Nyt sted uden orden og iøvrigt også alene, giver ikke ligefrem basis for julehygge og plads/tid til dekoration og den slags. Jeg har derfor bare et håb om, at et lille hjørne i den ene stue kan være samlingspunkt for nogle lysetager og lidt rødt. Måske jeg alligevel skal lave julekalender her på bloggen, selvom jeg havde besluttet at droppe den?  For dog at have lidt jul og tradition mellem alt det andet, som summer i mit hoved. Det ser jeg lige på.

 

Jeg får ingen billeder taget nu, så november bliver reprisemåned fra arkiverne.

 

7 kommentarer:

  1. Vores kroppe bliver jo desværre nødt til at signalere, at der er noget galt - Håber du slipper heldigere end de sidste gange <3

    SvarSlet
  2. Hvis jeg var dig, ville jeg droppe julekalenderen i år. Det ER så hyggeligt, men jeg kender det fra mig selv - jeg er nemlig ekspert i at planlægge alt for meget, som jeg så bliver helt stresset over ikke at nå. Du har vist rigeligt på din tallerken i december, søde... :-)

    SvarSlet
  3. Glemte lige: Til gengæld synes jeg, at det er en rigtig god idé med et julet hjørne i din nye stue. Lidt gran i en vase; lidt pynt på en gren og sådan noget... ;-)

    SvarSlet
  4. Det er en rigtig god ting at lave lister..det har jeg selv benyttet mig af.
    Særlig dengang jeg havde 4 hjemmeboende børn, fra baby til teenagere.
    I mange år var jeg helt perfektionist, alt skulle bare være tip top, mig selv, mine børn , mit hjem og mit job. Jeg stressede så meget at jeg blev syg.
    Stakkels børn og mand.
    Jeg lærte så det med at skrive lister og krydse af hvad jeg skulle og havde gjort. Det var rigtig god terapi og lærte at løsne op på kravet til mig selv.
    I dag kan jeg godt vente til i morgen med at gøre ting jeg før i tiden helst skulle have lavet i forgårs..:-)
    Det er ikke så mærkelig at du har ondt i maven over alt du skal nå, men super dejligt at du har fået en støttehjælp..:-)

    Knus fra Lisbeth

    SvarSlet
  5. Det er godt du kender tegnene og ved naar din krop signalerer "stop". Saa gaelder det bare om at foelge signalerne. Jeg hepper med fra sidelinien.

    SvarSlet
  6. Jeg har også prøvet, at skulle tømme een lejlighed, for at flytte det hele ind i en anden. lige præcis den 1. december!
    Var også ved at gå i coma af bekymring over, hvordan jeg dog skulle kunne klare det, samtidig med at det var julemåneden.
    Og jeg kunne godt have sparet mig alle bekymringerne, for det var bare den allermest hyggelige flytning!
    Herlig julemusik ud af radioen til alt flytterodet gav superenergi

    SvarSlet
  7. det er så underligt, for pludselig kan jeg ikke få lov at skrive mere?
    Nå, men jeg ville også nævne, at alle lamper jeg umiddelbart kunne sætte til, lyste, og jeg levede af færdigretter og herlig julekage. Ind i mellem kaffe og glogg, så jeg kan love dig Henriette, at det slet ikke behøver at blive sværere, at flytte lige før julen. Din ide med en julehyggekrog er da bare super, og måske du skal gemme julekalenderen til næste år.
    God arbejdslyst
    Gitte

    SvarSlet