03 november 2013

Storby eller bondeland.. det er vist eet fedt, eller… der er skyderi allevegne hvor man bor!

 

 

 

 

 

Jeg har sovet ret ringe og meget lidt i nat, så i morges efter at have betalt mine regninger i nattens mulm og mørke, gik jeg kold da det var begyndt at lysne. Kun få timer senere, mere død end levende ( synes jeg jo selv hihi ), bliver jeg vækket af en liiiiidt for velkendt lyd..

cats

Som helt almindeligt forstadsbarn troede jeg ellers aldrig, at lyden af skud skulle blive noget jeg sådan ville blive bekendt med, men jov jov.. om det er Tingbjerg/Brønshøj, eller den yderste kant af Danmark, så flyver kuglerne sgu da om ørene på mig! 

 

Hvis I vil have mig undskyldt, så tror jeg lige jeg snupper mig en ekstra omgang stærk kaffe nu.

7 kommentarer:

  1. Hmm, tænkte nok, at det ville komme. Jeg bor jo selv på landet med jævne mellemrum - og selv om det er det engelske land, så er der ingen forskel dér. Jeg tror, at du kan forestille dig, hvad jeg synes om det...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg var også blevet forberedt, men det er nu alligevel en anderledes måde at vågne op på :) Ja, jeg kender godt dine følelser Mia.
      Knus

      Slet
  2. Endnu en fordel ved at flytte til "storstaden" ;-)

    SvarSlet
  3. Ja jeg elsker hvis lyden kommer, for så ved jeg at fryseren bliver fyldt med lækkert kronvildt, men jeg har ikke hørt noget. Til gengæld ved jeg at jægeren nyder denne skønne november med masser af råvildt løbende omkring sig, men det er ikke det, han er på jagt efter i dag :-) God søndag til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg godt forholde mig til Lene ;) Alt andet lige vil jeg også hellere lytte til traditioner der omhandler føde på bordet,i dette tilfælde fasaner tror jeg, end lyden af noget der skader mennesker.. Og vejret har da også været lige til det i dag. Solen skinner endda lige nu.

      I lige måde
      Knus

      Slet
  4. Personlig hader jeg jagt!
    Og desværre har vi meget af det rundt her vi bor. Vores nabo har fundet mange dyr der ikke er blevet skudt ordentlig, både råvildt og fugle. Han går altid sammen med nogen venner rundt og kikker på sine egne marker når jagten er over og hvad han kan fortælle om grimme fund af skadeskudte dyr er uhyggeligt...:-(
    Han er selv gammel jæger men som han siger at mange i dag bare plaffer løs for at få så mange dyr som mulig..:-(
    Vi har en gang fået ødelagt en rude i vinduet af et hagl..vi fandt først ud af det da glarmesteren fortalte hvad det var.
    Vores hunde er bange for skuddene så vi er meget påpasselige når det er jagt.
    Det er blevet lidt bedre efter at vi og nogen af vores naboer her ude på landet klaget til godsejeren.

    Vi har flere fasanpar på vores grund og er altid bange for at de skal blive skudt..;-)
    Man får jo et vist forhold til de dyr der holder til rundt og på ejendommen.
    Jeg kan bedst lide dyr levende var selv vegetar i over 10 år.
    Men er da dog klar over at kødet ikke kommer fra fryseboxen i butikken.

    Her har stormet og regnet i dag, men kan se at de lover ned til frostgrader om natten til ugen.
    Så i morgen må jeg ud i haven og få nogen af planterne i krukker ind og oliventræer skal ind også..:-)

    Fortsat god søndag fra Lisbeth

    SvarSlet