25 marts 2014

Langsomt tilbage til mig selv igen

 

 

 

IMG_8173

 

Jeg er ved at ku mærke mit eget jeg igen. Vil bare lige sige det herinde, så ingen skal gå og bekymre sig efter sidste skriv. Lægen har sådan set ikke meget at skulle have sagt om det her, for beslutningen er min og den er let nok at tage. Han blev bare orienteret om, hvordan jeg havde haft det, og at det ikke er ok for mig. Han kunne nu godt forstå det. Jeg er temmeligt udmattet, har stadig hovedpine og det er lidt en udfordring at taste ord her, så mere får I ikke for den femøre..

 

 

Men jeg ER ok igen. Og gudskelov for det da

12 kommentarer:

  1. Hej Henriette.
    Godt at du er på benene igen. I forhold til søvnen har jeg erfaret at nul kaffe, sort te og cola efter kl 14 hjælper. Melatonin naturprodukt fra helsekosten, jeg går i seng og står op på faste tidspunkter og lytter til musicure inden jeg går i seng er meget effektivt. Måske det er noget. Nå, ja og finder fem ting jeg er glad/taknemmelig/stolt af fra dagen og en ting, som jeg glæder mig til næste dag, det gør at jeg slutter dagen positivt og undgår dermed dystre tanker og kommer ind i en stabil god vane. Held og lykke også med haveprojekter, du giver mig gode fif, tak:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Frieda :-) Det lyder som gode rutiner du har omkring nattetid. Jeg selv synes det er rigtigt svært at finde rytmen igen, så gode råd er altid velkommen, så jeg kan prøve andre metoder :-) Mht haven, er det dejligt at du bliver inspireret af mine amatørfiksfakserier hihi

      Slet
  2. Det er godt at høre :-) Det er jo af og til sindsygt hårdt at være i terapi, som du er nu. Tanker og følelser bliver endevendt og kan gøre ondt, så man får lyst til bare at forsvinde fra Jordens overflade. Det var godt, du bad om hjælp til at få brudt de destruktive tanker. Jeg har selv været i behandling i Maribo 5 dage om ugen i over et år. Det var før DAT blev opfundet. Det er dygtige og meget kompetente behandlere. For mig førte til nye erkendelser og redskaber til at klare livet, men også perioder med lyst til at give op. Jeg ønsker dig al mulig held og lykke med din behandling.
    PS. Det er ikke altid medicin, der er roden til alt ondt, selv om det er den holdning, der er herskende i Danmark i dag. Jeg har haft god gavn af medicin i perioder, hvor jeg var meget sårbar. Medicin jeg ikke længere har brug for.
    Kh. Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de er dygtige derinde, og jeg er glad for at få muligheden for en plads. DOG vil jeg sige, at jeg har allermest lyst til at blive væk, fordi det netop er så forbandet hårdt. Men det gør jeg ikke. Jeg tager jo medicin og har gjort det gennem mange år, og DET kan eller vil jeg ikke være uden, medicin er IKKE altid af det dårlige, men man skal bruge sin fornuft også. Og mærke efter når det virker galt.
      Kh og god dag til dig Helle :-)

      Slet
  3. Godt at høre søde Henriette..<3

    Knus fra Lisbeth

    SvarSlet
  4. puha! dejligt at vide at du er OK.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, og ja jeg tænkte jeg lige måtte opdatere. Har jo lært at mange tænker på mig, og over det jeg skriver :-)

      Kh og knus

      Slet
  5. Godt at hoerer..blev soerme bekymret. Pas paa dig selv!! Nyd foraaret der er paa vej... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. :-) Tak Kusine, det gør jeg og ja.. endeligt kommer foråret :)

      Slet