13 april 2014

Det KAN faktisk gå FOR godt!

 

 

Jojo, den er god nok. Hør bare her:

 

 

Min hånd arter sig helt efter bogen. Har haft fuld førlighed og følelse i alle fire fingre siden operationen, og tommelens overskårne nerver kommer sig som de skal. Snittet heler fint. Såret er sundt. Smerterne mindskes dag for dag. Faktisk mindskes de så meget, at Henriette helt glemmer at passe på, fordi hun ikke kan mærke, at hånden stadig er rekonvalecent, SÅ da hun med utilpasset venstrehånd, endnu engang taber kopmedvarmkaffe,  griber hun derfor ud pr refleks efter koppen med nyopereretgladmenstadigikkebrugbar højre hånd.

 

*********************

 

Koppen reddet.

 

Sår sprunget op.

 

Henriette ringer til sin mor.

 

HYLpivogbekymring

 

Let rødmed i arret ( på hånden altså.. ing!)’'

 

Prikkende fornemmelse i ringfinger, og stikken i området under tommelen

 

Konsevens

 

 

IMG_4519

Henriette har pakket hånden ind igen. TRODS det at det ikke er nødvendigt, og trods det at stingene skal tages på tirsdag. Hun tør simpelthen ikke andet, især da ikke når huden gerne skulle kunne klare sig selv når stingene er taget, og med en kæmpe bandage er det lissom lidt sværere, at glemme at man er i tagdetstadigroligt fasen.

 

Jeg ved det godt. Og jeg lever med det. Har været sådan altid. Men jeg ER og bliver en klodshans, en klovn, en handleførtanke torsk. Og så må man jo tage sine forholdsregler.

 

****************

 

Søndag viste sig at være helt og aldeles ufarlig, for jeg har ikke lavet en hujende fis. Er træt hele tiden, men uh hvor jeg drømmmer for tiden. Om strik. Garn. Farver. Maskemarkører. God mad. Og en til at fabrikere den til mig. Æggemadder og sild. Rødt kød. Nye kartofler og røget makrel. Hjemmebag. Frugtsalat og nødder. Tomater. Stegeflæsk og varm leverpostej. Jeg drømmer så meget om dejlig mad, at jeg nærmest kontanst burde gå med hagesmæk! 

 

Jeg har i tidens ånd dog fået een ting gjort. For en gangs skyld er ligger jeg ikke i flytterod, eller er optaget af noget andet, så her er sgu pyntet til påske… Dog kun i det moderate. Med den her:

IMG_4514IMG_4516

Boldene har skiftet farve, og ja.. den sidste pære i kæden er død. Aner ikke hvordan det er gået til, men det har været sådan siden næsten fra den blev hængt op. Jeg nyder den alligevel HVER evig eneste dag, og jeg er så glad for den. Og boldende som kan skiftes ud  :-) 

2 kommentarer:

  1. Godt du har pakket den ind og godt du ikke blev skoldet.
    Sådan var min lyskæde også...den ene pære gik meget hurtig ... den der sidder først/sidst på ledningen...så øv...jeg orket ikke sende min retur...:-(

    Her har været så dårlig vejr i weekenden , regn lørdag og voldsomt blæsevejr i dag. Havde ellers så meget der skulle gøres der ude.
    Pas nu på den hånd...;-)

    Knus fra Lisbeth

    SvarSlet
  2. Det er vidst en meget godt ide at den hånd er mumificeret igen.. :D
    Håber at den hurtig får det bedre igen :)

    Lyder til at du alligevel har haft en dejlig dag og den der lys-kæde er altså for cool :P

    Knus <3

    SvarSlet