08 april 2014

To timer i planland

 

 

 

IMG_4408

To timer er lige gået uden, at jeg opdagede det. Det sker jo tit, men DE her to timer, de er brugt på at planlægge. Der går nemlig ikke længe kan jeg mærke. Og så vil jeg jo være helt parat. Have HELT styr på hvad, og hvordan jeg skal tage fat i..

 

Mit næste strikkeprojekt. 

 

 

J u h u.

 

De to timer er brugt på Ravelry og Pinterest. Har en masse favoritter at vælge imellem, og de sidste dage har jeg tilføjet endnu flere. Bum bum. Som om jeg nogensinde får strikket mig igennem bare en tiendedel af dem, men som inspirationen er de alle gode at have på lager. Det svære er lige nu at vælge HVAD jeg så vil igang med. De sidste måneder er jeg langsomt aehm.. vokset ..  lidt. Det irriterer mig, men jeg tror at møgpillerne har en del af skylden, og da jeg nu er stoppet med dem, så kan det jo være det udlignes lidt igen i løbet af sommeren. Hvorom alting er, så gør det det lidt sværere at strikke overdele, når jeg svinger så meget i vægt, men der er altså et par modeller jeg sværmer om.

Denne her er rigtig fin synes jeg. Jeg har set den i andre farver, som lige passer til en sommerdag:

FOTO lånt fra http://www.ravelry.com/people/PiPiBird

 

Så er der denne her, som minder lidt om noget jeg har lavet før, men faconen er god:

© Veera Välimäki

Ulla har inspireret mig til at strikke noget i appelsin og det kunne jo fint være Veeras model.

 

Et sjal/tørklæde trænger jeg også til at få i hænderne. Der er to jeg sværmer for:

© Martina Behm

 

© Martina Behm

Det minder meget om Leftien, og det er da også samme designer, men det er lidt sjovt med de små huller. Jeg har også lige det garn liggende, som ville passe at bruge.

 

Det andet sjal er et jeg allerede har mønstret til, og jeg synes det er sååå labert:

© Lisa Mutch

Jeg følger hende på Instagram, og hun er altså super dygtig til at desgine synes jeg.

© Lisa Mutch

Her er problemet bare om jeg kan hitte ude af det..

 

Og ja så har jeg i månesvis kigget igen og igen på den her:

© zeus

Der er ingen opskrift, men det er en model jeg sagtens selv kan regne mig frem til. Der er en skøn detalje på ryggen, som også fanger mig:

© zeus

Jeg har jo dybest set rigeligt med farver på lager, så det er bare at dykke ned og gå amok. Jeg er dog ikke så godt til selv at finde på gode farveforløb, så jeg kunne godt finde på bare, at følge Hannes rækkefølge.

 

 

Alt i alt er jeg såååå forberedt. Hovedet er klar. Garnet er parat. Pindende varmet op. Kaffen købt. En serie er smidt i maskinen, der er med sikkerhed masser af dage med regn forude, nu mangler jeg bare lige hænderne..

 

1 kommentar:

  1. Nu sidder man så tilbage og tænker.. hvorfor er jeg ikke lige så god til at strikke..
    Eller hvorfor har jeg ikke tålmodigheden til det.. ha ha...

    De er alle super lækre og tænker da at du er nød til at strikke dem alle sammen.. Det behøver jo ikke lige foregå over en enkelt nat.. Jeg har stadig et hals tørklæde liggende i skabet jeg startede på for snart 10 år siden.. tror faktisk kun det mangler et par cm.. ha ha..

    Knus <3

    SvarSlet