21 december 2014

4. søndag i advent og jeg er klar til besøg

 

 

 

IMG_1885

 

 

Lige om lidt dribler jeg til Rødbyhavn og henter det lange hyl. Han har meldt ankomst i eftermiddag, og inden vi rammer sofaen med et brag, skal der lige handles ind. Rema1000 ligger på vejen, og en af de vigtigste ting vi skal huske er briketter, for ild i brændeovnen må der være. Det hygger så meget, men mere vigtigt så har Holger brokket sig gevaldigt i dag over at den ikke varmede som forventet! 

 

Og så er det ikke engang løgn.

 

Han plejer at ligge på gulvet ved siden af når den er varm, og her til morgen satte han sig hen ved siden af den. Gloede på mig med de der halvt lukkede øjne, uden at bevæge sig. Pludseligt kommer der noget, som vist nok skulle lyde som en kattelyd, mijau eller noget, og da jeg ikke reagerer vender han sig om og skrider royalt ud af stuen. Det ligner da heller ikke noget, at jeg ikke har sørget for varme, når nu han har været ude hele natten. NÅ!

 

Her ligger han oven på sin ynglingsbunke. Rester af papir og gavebånd, en brugt plastikpose og lidt godbidder han ikke lige synes er værd at æde. Jojo, man ved nok hvad der er godt, og det er tihvertifald IKKE noget, der bare lugter af laks. Adrr mener han om det, og prøver jeg alligevel at servere den slags hundeæde for ham, kigger han først på skålen, så på mig, så på skålen, og så på mig, og SÅ fatter jeg det og fjerner alt og tørrer af, og SÅ når han har siddet urørlig et par sekunder og har tænkt over livets besværligheder, ja SÅ spiser han hvad der ellers måtte være tilbage af tørfoder. Fisk, tsk tsk.. det er noget fanden har skabt i ondskab i følge Holger.

IMG_1954[1]

Hvis jeg vil være sikker på at have min tallerken i fred, ja så er der med andre ord laks på menuen. Hehe

3 kommentarer:

  1. Hvor dejligt sønnen lige kommer til advent :) Her fejres både advent og solhverv sammen med min ældste datter- de 2 andre kommer den 23. og så er det jul i det lille hus :)
    Katte har en meget stærk vilje :)

    SvarSlet
  2. Tja, her i huset er fisk IKKE noget vi kan have for os selv... i det hele taget er de temmelig mjavende og tiggende (Felix og Quintus) når der er fisk, lam, kylling, oksekød, svinekød eller kalvekød på tallerkenerne.... !

    SvarSlet
  3. Dejligt at være helt klar til julegæster. Rigtig glædelig jul til dig og Rasmus. :-D

    SvarSlet