05 februar 2015

Så prøver jeg med farver, ganske som i tidligere februar’er

 

 

 

Jeg plejer at hive mig selv op metalt i februar, med klare friske farver i hæklekurven, men lige nu er jeg allermest til de mere douche udgaver af samme.

IMG_2939IMG_2942IMG_2945

 

 

 

Måske fordi jeg er ved at tæske mig igennem de fantastiske bunker af haveblade Esther har beriget mig med både i 2013 og 2014. Bunken fra ‘13 havde jeg rent glemt fordi jeg har ryddet så fint op i efteråret og de nu står rå række på en hylde.

IMG_2948

Jeg kører den systematiske linie. Noget bliver klippet ud til en collage jeg vil have på væggen. Udklip med råd og tips skal også have en fremstående plads på en væg, for jeg indrømmer at især ønsket om en køkkenhave giver mig hovedbrud og småstress. JESUS, der er mange “regler” for succes, og jeg kan simpelthen ikke huske hvad der skal/må hvad.

Derudover bliver bladene sorteret så dem jeg allerbedst kan lide bliver i min reol. De andre går videre til nye ejere, og på den måde har de smukke magasiner et langt liv fra de købes til de ender med at være slidt op. Det glæder mig vældigt.

 

Når jeg inden længe er færdig med mine to små fluesvampe

IMG_2774

 

 

- tror jeg at det igen er tid til at gribe tæppet fra sidste år.

IMG_3269IMG_3463

Det hedder jo crotchetmoodblanket 2014, men altså DET nåede jeg ikke. Og selvom jeg også har vældig lyst til snart at få strikket lidt igen, så skal tæppet have opmærksomhed. Og SÅ bliver der knald på farverne. Juhuu

 

IMG_3347IMG_3407IMG_3465IMG_3667IMG_3672

6 kommentarer:

  1. Her ved Sakskøbing har vi haft ca 15 cm sne og i dag, hvor solen skinnede, var her smukt. Snart kommer tøbrud med mudder, regn og tåge og SÅ må det godt blive forår. Jeg har også planer om et bed med noget spiseligt blandet med blomster. Det er mange år siden, at jeg sidst havde køkkenurter. Desværre udsætter vi os selv for store mængder skuffede forventninger og fiaskoer, når vi dyrker grønsager. Økonomisk er der ikke meget at hente i højsæsonen, hvor alt grønt kan købes billigt i vejkanten på Lolland. Alligevel ønsker jeg dig held og lykke med projekterne. Det skal prøves og netop din jord og have er måske det perfekte sted at dyrke. Dine blomster var i hvert fald frodige sidste år.
    Knus Helle.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja tak, nu gider vi ikke mere vintervejr :-) Grunden til at jeg tænker i køkkenhave, er mest at jeg håber at kunne spare lidt på økonomien, men jeg tror ikke det bliver noget jeg kan mærke i år, for det kræver koncentration og dedikation at kaste sig over den. Jeg begynder i det små, og så tager jeg den derfra. Heldigvis er naboen kun til grøntsager, så vi hjælper hinanden med det. Problemet er hele tiden, at her er så meget skygge. Det gavner ikke høsten :-)

      Knus Og god weekend

      Slet
  2. Det glæder sørme også mig, at mine gamle haveblade kan bringe så meget glæde til andre :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja kan godt love dig, at intet går til spilde her :-) Jeg sørger for at de bliver behørigt værdsat

      Slet
  3. Skønt med farver, Forår kom bare an :D

    Knus <3

    SvarSlet