09 marts 2015

Uventet aktivitet på matriklen, udlejer rykker ud

 

 

 

 

IMG_3768

 

Fredag talte jeg med udlejer i telefonen. Jeg synes lige jeg ville minde ham om min eksistens, og samtidigt spørge lidt til div gamle/glemte aftaler. Vi enedes om, at jeg skulle ringe igen mandag morgen, for at aftale nærmere dato for hegnet ind til naboen. I weekenden har jeg så gået og planlagt en øvelse udi diplomatiets og  motivationens kunst, for den slags er somme tider påkrævet med en travl og træt udlejer.

 

Jeg synes jo selv jeg havde lagt en totaaaaalt genial plan for, hvordan jeg skulle få ham til at fjerne det træ og de småstammer, som han lovede allerede for et år siden, men optimismen var da begrænset. Det indrømmer jeg. Det ER også et højt træ med en mega tyk stamme der er tale om, så det er ikke lige bare sådan. Men det er NU, hvis ikke det skal være for sent, da Majbritt skal igang med at anlægge køkkenhave, og det er hendes have det kommer til at gå ud over når det falder. Hun er iøvrigt lige så træt som jeg, af alle de grene der hele tiden regner ned fra toppen af træet.

 

IMG_3763

Nå, men planen var lagt. Lige indtil jeg blev vækket af en let slumring efter morgenkaffen, af udlejer der måbevidst kom slæbende med assistent1 og assistent2 for at gå igang med hegnet. DET kom i den grad bag på mig, og jeg var lige et par minutter om at fatte at det var NU, at der blev lukket af for mere trafik i min have. Jeg fik tøj på i en fart og da jeg kom ud var det jo allerede super dejligt vejr, så humøret fik et ekstra nøk opad.

 

Men hvordan så lige med mine nøje planlagte strategier?

 

 

Træet ryger på onsdag efter klokken 13…

 

 

Hehe.

 

 

IMG_3750

Han skal afsted til Spanien lørdag. Fælderen ku kun i denne uge. Majbritt er så småt ved at gå i gang i sin have. Jeg så meget meget træt ud ved tanken om endnu et år i skyggen, og slunkne blomster til følge. Og han kan jo se hvor meget jeg går op i at hans matrikel bliver holdt og passet. Af sammen grund blev der også i dag sat punktum for et par andre små stammer, der stod i vejen rundt omkring.

 

IMG_3754

IMG_3764

Det siger sig selv, at mandag formiddag har været vældigt aktiv på den sociale front og jeg havde en stund midt i det hele, hvor jeg fik det en smule skidt. Ondt i maven, rysten på hænder, hjertebanken og nervøsitet. Fordi jeg blev overrumplet og fordi der foregik så meget på een gang. Det er sin sag at holde tre mænd i ørene, så de ikke når at smadre alle mine små tulipaner der titter frem allevegne. Det endte dog med at de med respekt spurgte før de trådte hihi, men pyh jeg kunne ikke lige helt overskue tingene.

 

 

IMG_3769

Nu er der lukket af med hegn indtil naboen. Gårdhaven ligner en slagmark, så jeg mangler ikke beskæftigelse i lang tid fremover. Jeg har fået sat min pressening fast igen, efter den var blevet blæst løs i vinter. Jeg har fået tætnet taget yderligere, og der er fjernet to stykker pilehegn, som pludselig stod i vejen, hvor jeg nu skal have åbnet ind til det nye havestykke. Jeg har fået fjernet to genstridige tykke trærødder i hullet, hvor jeg vil have åkander i en balje, og jeg har selv renset tagrenden på skuret. Og som rosinen i pølseenden greb jeg min sækkevogn, og gik hen til XL BYG for at hente endnu en regnvandstønde.

 

 

Og SÅ har jeg ellers ligget ned resten af dagen.

 

 

IMG_3755

IMG_3756

11 kommentarer:

  1. Dejligt for dig, at der er sket lidt. Du skal nok få det totalt skønt med blomster.

    Læser stadig med i ny og næ, men kan sjældent ligge en hilsen, da min I-pad ikke vil det.

    Men glæder mig over de dage, det går dig godt. Og dem bliver der nok flere af i den kommende solrige tid.

    Jeg er også i gang i egen have nu, med oprydning osv. Er der nogen stauder du særligt ønsker dig, så kan måske lave et par aflæggere og sende. Håber du fik de geranium, jeg sendte.

    Ha¨ det godt.

    Hilsen Hanne fra Århus.

    SvarSlet
  2. Godaften Hanne. Sig mig.. har jeg ikke fået skrevet og takket dig? For JO, det har jeg og jeg blev som altid smadder glad for din omtanke :-) Jeg kan heller ikke selv få lov at kommentere fra min mobil, så det må være noget med opsætningen du og jeg ikke helt har fattet haha. Stauder.. hmm..hvis du har nogle der er gode at sætte i kanterne, vil jeg da meget gerne ønske mig aflæggere. Jeg har delt dem jeg har fra sidste år, men jeg vil jo gerne lade dem vokse lidt i fred nu, så de kan vokse sig store og smukke :-)
    Jeg håber at du selv har det godt og at du har nydt de seneste dages gode vejr.
    Mange knus og kh
    Henriette

    SvarSlet
  3. Wow for en overraskelse.. håber det var alle kræfterne værd og hvor er det fedt at du klarede det og at det er gået så godt.. Nice... Forår kom an.. :D

    Knus <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ikke.. det var det bestemt men jeg har været så træt i dag. :-) Tror godt vi kan sige at foråret er kommet nu. Dejligt ikke...

      Slet
    2. Ja foråret er kommet, du vil vi bare ha endnu mere. :D

      Slet
  4. Sikke en dejlig overraskelse...og hvor har det pyntet med det hegn ind til naboen!...og sikke mange planter, der kan kravle opad det...hihi :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det pynter helt enormt. Jeg har allerede en drøm om klatrere til hegnene, men i år bliver det en masse forskellige bønner, for jeg har ikke flere penge tilbage fra julekontoen :-) Der er flere forskellige klematis på ønskesedlen, så det må blive næste år.

      Slet
    2. Jeg vil da gerne lave clematisstiklinge/aflæggere til dig...bare uden garanti for de alle bliver til noget...men jeg har jo snart 15-20 forskellige clematis. Det tager dog ca. ½ år.... før jeg kan være nogenlunde sikker på de har slet rødder :)

      Slet
  5. Hvor er det skønt ! Dejligt med en udlejer, der sørger for sådanne sager- din hve er så hyggelig og meget fin Henriette :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har virkelig drømt om det længe, og nu er jeg både spændt og nervøs :-) Og glad fordi det endeligt bliver til noget. Mange tak Miri, jeg synes bestemt også at du har en dejlig have, og så har du jo hønsene, som jeg er såååå forelsket i. De må være helt skruk nu hva.. over foråret.

      Slet