27 april 2016

Vi venter stadig på det seriøse forår.

 

 

 

2016-04-23 13.41.21

Det ER jo forår nu, det kan ingen længere betvivle, hvis man kaster blikket op mod de blomstrende frugttræer eller ned på alt det lysegrønne, som har sat turbo på væksten. Alligevel betyder det en masse for vores følelse af forår, at det bliver ved med at være køligt. Og køligt er det altså, men hvis nogen skulle få den ide, at det er køligere i år end ellers så kan jeg lige minde om, at sidste år også var surt, koldt og vådt. Det behøver jeg ikke engang slå op på, for jeg kan stadig tydeligt huske hvordan alt, hvad der var forspiret nærmest nåede at dø fordi der gik for lang tid inden varmen gik i jorden.

 

Så altså, april er bare en test på tålmodighed.

 

Som altid synes jeg det er værst når det blæser, men det gør det heldigvis ikke i dag, så jeg tror bestemt at jeg vil pakke mig ind lidt senere og så tage en lille runde derude. Bare lige gå og nusse lidt. Det gør jeg hver dag ved aftenstid, og på den måde har jeg stille og roligt fået løftet en del af den skvalderkål der er i kanten af haven, fri af jorden. Det bliver lagt i en spand i skuret, og så kan det ellers få lov at ligge der for sig selv, og lide den langsomme udtørringsdød. HA!

 

 

2016-04-22 19.34.17

Ingen kommentarer:

Send en kommentar