08 marts 2017

Jorden, havet og himlen/ earth, sea and skye

 

 

 

 

Jorden, havet og himlen ( earth, sea and skye ) skal lægge farve til det sjal, jeg har besluttet at strikke. Det er perfekt som sommer og havesjal, men ideen er tyvstjålet fra en strikker jeg fandt på Instagram og sidenhen også på Ravelry. Hendes version af sjalet er simpelthen så smuk, at jeg må forsøge at gøre hende kunsten efter.

 

Billederne og sjalet er Colleen Smiths, og hun har været så sød at tillade mig, at dele hendes sjal og fotos med jer herinde. I kan se mere fra Colleen lige her:

http://www.ravelry.com/people/BelowWoldsSkies  og her: https://www.instagram.com/below_wolds_skies/

 

Jeg vil gøre hende kunsten efter, og så alligevel ikke helt.

2017-03-08 08.35.07

Faktisk har jeg både samme garn og samme farver liggende på lager, men det er alpaca, hvilket er lige lovligt varmt for mig til et sommersjal. Jeg har i stedet fundet rester af Silkwool frem, hvor der også er farver der passer, men her kan jeg gå hen og mangle grumme mange meter, så lige nu er jeg lidt i tvivl. Garnpusheren har nemlig absolut intet af garnet på lager for tiden, og hvem ved hvornår der bliver fyldt op igen.

 

Jeg har lidt støvet brun som skal være første farve og dernæst følger:

- græs, sand, strå, hav, skum, og himmel. Kan I følge mig?

Foruden de valgte farver har jeg taget lidt ekstra, som bare ligger ved siden af til at være spontan med, hvis nu jeg lige føler for det. Der er et sokkegarn som jeg har gemt på i årevis og som har de samme farver, der er en mørk turkis og en mørkere gylden i silkwool. Det er ikke sikkert jeg synes de skal med, men nu ligger de der. Jeg kan heller ikke helt bestemme mig for, om jeg vil have lidt mohair med, så også det ligger i kassen til eftertanke.

 

2017-03-08 10.41.27

Som farverne ligger der i kassen ligner det, at sjalet vil være domineret af den grønne og den gyldne, men som strikkeforløbet er bygget op vil de blå og råhvide farver være mest fremtrædende. Nu skal jeg så bare lige beslutte om jeg vil gå den vej velvidende, at jeg kan komme til at mangle garn i de rette farver, når jeg kommer til det bredeste stykke.

Sjalet hedder “ find your fade” af Andrea Mowry, og det kan I se mere om lige her:

http://www.ravelry.com/patterns/library/find-your-fade

Som det kan ses, så er langt de fleste strikket i flerfarvet garn, men det er alt alt for stresskulørt til mig. Jeg må have lidt mere ro på mit. Ro, som når man sidder i sandet ved havet, og har den høje himmel over sig.

 

For Colleen: Thank you so much for allowing me to share. My choise of colours has ended up a little bit different from yours, as I didn’t have enough yarn stash from the blue scale, and I’m making myself NOT by more yarn.. Let’s see if this resolution will hold HA! Iv’e linked to my yarnshop and written my colour choice on the picures above. The silkwool from Garnudsalg.dk is absolutely wonderful and light, but sadly they are completely out of stock at the moment ( wich makes it a lot easier not to go yarnshopping hihi ) and it will be perfect in making a light summer shawl. In my part of Denmark we can have some seriously hot summerdays, but in the evenings the shawl is perfect.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar