29 juli 2009

FOF og en mulig "klub" kan tage form



Jeg fik FOF programmet ind af døren i går..

Det har i mange mange år altid været ventet med længsel. Siden jeg var helt ung, har jeg benyttet mig af deres forskellige tilbud med stor fornøjelse. Jeg har bladret i det, og læst med spænding for at finde lige det jeg havde lyst til at lære.

Der har været en del år hvor jeg selvfølgelig slet ikke kunne deltage, men jeg har læst det alligevel.
Gennem årene har jeg været på kurser i så forskellige emner som:


Keramik
Sprog
Syning
Blomsterdekoration ( det tog jeg fast igennem flere sæsoner)
Gymnastik ( det er dog meget længe siden )


Særligt det med blomsterne var noget jeg virkelig fik noget ud af. Jeg kom hos den samme underviser år efter år, sæson efter sæson, lærte en masse og har siden hen brugt det flittigt især op til jul. De senere år har jeg været den, der har forsynet venner og familie med dekorationer og pynt. Blomsterne og det at sidde med de forskellige matrialer, som jeg selv fik samlet tonsvis ind af i løbet af efteråret, virkede nærmest terapeutisk på mig i de svære år. Og så har det været morsomt at se udviklingen i mig selv og moden fra år til år, jeg har taget billeder helt fra starten af, og det er tydeligt at også der, er der modeflip og farver der hitter.


I år er det så strikkeriet jeg gerne vil deltage i.


Der var lige præcis et hold der passede mig. På ungernes gamle skole ikke langt herfra, i hele efteråret og på en aften jeg ikke skal noget andet. Men øv siger jeg bare. Selv som pensionist er det hundedyrt og jeg smed bladet ud i skraldespanden. Jeg har jo snoldet grundigt den senere tid, og desværre tænkte jeg ikke lige på at ligge penge til side til sådan et kursus. Thats life..

I aftes da kæresten og jeg sludrede om alt og intet fra dagen, fik jeg nævnt at planen om aftenskole var droppet, men tænk.. det ville han slet ikke høre tale om! Han fik lynhurtigt regnet ud hvad prisen ville være pr aften, og ser man det sådan koster det faktsik latterligt lidt. Så enden på komedien blev, at jeg gik på nettet og nu skal jeg så altså hver onsdag fra d. 16/9, være deltager på et strikke/hækle kursus.


JUBIIII juhu


Nu går det jo hverken værre eller bedre end, at jeg i min ærgrelse om eftermiddagen, besluttede mig til at noget måtte der så gøres i stedet for aftenskole. Jeg vil virkelig gerne lave en lille hygge/strikke/hækle/syklub.



Desværre er det en plan der er lidt kikset at ville oprette, når man bor som jeg gør lige for tiden. Jeg har slet ikke plads til at huse gæster. Men ideen har jeg talt med Losarinas mor om, og hun vil indtil videre gerne lægge hus til. Så kunne man evt tale sammen om, om det er noget der kan gå på skift fra gang til gang.

Hele ideen er jo, som jeg har set andre stedet i landet, at vi der elsker at nørkle mødes fast for at udveksle ideer, viden og for at lave lidt sammen. Lidt kaffe/the og godt til munden skal der selvfølgelig være, og så er det ellers bare om at komme ud af busken..

Kære bloggere, er I friske?? Jeg syntes at det kunne være så fedt at deles om en dejlig hobby.

Skriv til mig på min mail eller her, hvis det har interesse. Når jeg ved OM der er det, tager jeg næste skridt og opretter en STRIKKEKLUB. :-)


Kom ud af busken og fat garn og tråd.
Kærlig hilsen Henriette :-))))))

16 kommentarer:

  1. Hvorfor bor jeg så langt fra jer???

    SvarSlet
  2. Hej lavendel. Ja det må du nok spørge om. Det samme siger jeg, når jeg ser de dejlige billeder du lægger ud. Men Miri og jeg kommer og besøger dig på et tidspunkt, det kan du være sikker på. :-)

    SvarSlet
  3. Og jeg siger som Lavendel - hvorfor bor jeg så langt væk?

    SvarSlet
  4. Hvor var det godt , i skabte rum i økonomien , så du kan komme afsted :-)
    Håber der en en masse , der melder sig til strikkeklubben.

    SvarSlet
  5. Herligt at du kan komme afsted til det kursus, du ønsker dig. Det bliver spændende at høre mere om.

    Umiddelbart vil jeg gerne være med i strikkeklubben, hvis det kan foregå hos Miri. Det eneste der måske kan være en hindring er tidspunktet på dagen og måske også, hvor ofte det bliver, men det må vi tale mere om.

    Ha´ en dejlig dag ;-)

    SvarSlet
  6. se nu bor jeg ellers lige i nærheden, men faste aftaler kan jeg slet ikke med, i hvert fald ikke lige nu ;o)

    Kender du webstrik? Der er sommetider nogen der inviterer til strik-in. Ellers har bettedesign i klosterstræde også aftenstrik, næste gang er den 6 august, mellem 18-21. Et skrækkeligt tidspunkt for vi med borgerlige spisetider, men meget hyggeligt. Hun plejede at tage et eller andet beløb 25-50 kr, men det skriver hun ikke noget om mere, måske er det gratis nu?

    SvarSlet
  7. Hvorfor var det nu lige, jeg valgte at bo i Nordjylland????. Sikke dog en dejlig idé - og sikke dog en dejlig tanke at kunne være med :-)
    Glæder mig til at høre mere om dit kursus.

    KH Gittemay

    SvarSlet
  8. Det lyder dejligt med kursus, jeg håber det bliver rigtig godt.
    En strikkeklub synes jeg er en superide, jeg vil gerne være med, så jeg sender dig lige en mail :)

    SvarSlet
  9. Lyder som en god idé ;-) Både med strikke-kurset og strikkeklubben. Det er lige langt nok væk til at jeg kan være med - desværre. Knus og god aften.

    SvarSlet
  10. :-) Madame. Du bor jo dog trods alt på denne ø, men ok.. ikke helt så tæt på alligevel. Du skal være så velkommen, men jeg kan godt se at det er en lang tur frem og tilbage.

    Kh Henriette

    SvarSlet
  11. Hej Miri. Lige nu ser det da ikke helt dumt ud. Jeg fortsætter min kampagne lidt endnu og så er næste skridt lidt organisering. :-)

    Jeg glæder mig faktisk nu til at jeg begynder på aftenskolen.

    SvarSlet
  12. Hej Jeanette Mariae. Det lyder super. Tidspunktet er jo slet ikke besluttet endnu, men babyer er mere end velkommen... :-)

    Jeg skal nok melde ud, så snart der er mere styr på interessen.

    SvarSlet
  13. Hej Linda.
    Jeg chekker da lige Webstrik ud, men ellers er det ikke sån meningen, at man ligefrem skal melde sig som fast deltager. Jeg har tænkt mig at det skulle være på et bestemt tidspunkt, men at man bare kan melde sig til eller fra. Når jeg har fået lidt mere styr på hvordan og hvornår og hvor osv, så skriver jeg et indlæg om det. :-)

    Det kunne være hyggeligt om du ku komme engang i mellem.

    SvarSlet
  14. Hej Gittemay. Ja hvorfor var det nu lige det?? ;) Jeg ville syntes det var så hyggeligt at du kunne deltage, men der er jo liige lidt langt. ÆV

    SvarSlet
  15. Hej Pernille.

    Jamen det lyder godt og jeg glæder mig til at det bliver til noget. Nu skal jeg lige se hvor stor interessen er, og så går vi videre derfra. :-)

    SvarSlet
  16. Hej Anette.

    Ja jeg syntes jo det kunne have været fedt hvis du også kunne have deltaget. :-)

    Jeg glæder mig til aftenkurset, det bliver interessant.

    SvarSlet