02 oktober 2009

Fredagsforberedelse

Dagen i dag må være en rolig dag for mig..


Som det er nu hvor jeg syntes mit overskud er helt i bund, må jeg her til formiddag tage den helt helt med ro. Generelt er weekenden jo noget jeg ser frem til, men i dag ku jeg nu godt have udskudt den et par dage mere. Josefine kommer hjem om nogle timer, og med hende en masse ballade. De sidste par uger har der været en tråd i hendes besøg hjemme. Hun kommer hjem, og straks er der brok og utilfredshed omkring mig, husets andre beboere, menuen osv. Theis er træt af sit formiddagsjob! Han syntes ikke at han orker de to timers daglige tjans og har nu fået tildelt ferie i de næste fjorten dage.. Hans humør er iøvrigt igen for nedadgående og det mærkes bla i hans sprog. Dagligt er vi ude i noget med at Rasmus skal holde kæft og skride ind på sit værelse, at Josefine skal skride ud fra badeværelset, for det hun laver derude er jo ikke noget af betydning!!, og mere af samme ubehagelige skuffe. Det ku godt se ud til at jeg igen må ud en en samtale med ham.

Om en uge er der efterårsferie og det betyder så at her er tre unger hjemme, tre som hele tiden syntes de andre to er i vejen.
Jeg skal virkelig arbejde med mig selv her...

Lige nu vil jeg pakke vores soveværelse sammen, bære dyner og puder, tøj og strikkekurve ind i stuen, så der er klar til at Josefine kan være der.

12 kommentarer:

  1. Pust.. Du må vist i gang med at stramme op igen, omkring de unge mennesker....
    Og frygteligt at ferien skal ses fremtil med bekymring- der må gøre noget!
    Håber du finder en løsning og vej.

    SvarSlet
  2. ja, der skal vist en samtale til eller to. Alle skal jo kunne være der. Jeg håber du finder styrken i dig selv og så må du være den voksen der bruger girafsprog og jeg skal give dig. Jeg kan godt forstå, du synes det er uden mening, at hun er derude...men hun er jo en pige og de bruger bare mere tid...bla bla bla. : ) Jeg sender dig styrkende tanker ; )

    SvarSlet
  3. Et par samtaler eller flere gør vist ingen skade der. Det er jo helt og aldeles uacceptabelt, at du ikke kan se frem til ferie med ro i sindet. Sådan en adfærd skal stoppes øjeblikkelig, hvis du spørger mig. Respekt for andre i husstanden må da være det mindste, man kan kræve. Hm. Håber virkelig du finder en løsning på det her. Forstår godt, at dit overskud halter - for det bliver jo fuldstændig drænet af de teenagere. Og dét kan s'gu bare ikke være rigtigt.
    Pøj pøj med dig og dine.

    KH Gittemay

    SvarSlet
  4. Puh ha... Jeg håber, at dine forventninger ikke bliver indfriet og at ugen alligevel bliver god.

    Jeg har - iøvrigt inspireret fra dig - indkøbt garn til en rød sweater. Glæder mig. Hvor langt er du med din?

    Knus fra engens land ;-)

    SvarSlet
  5. Jeg gider snart ikke bruge mere energi på at stramme op, komme med alvorlige samtaler. Jeg er lidt pas på den evige kamp, med børn der ikke engang er mine egne..

    SvarSlet
  6. Hej Rikke. Jeg prøver at gribe dine styrkende tanker, for jeg selv har ikke nogen på lager lige nu. Jeg er demotiveret til at blive ved. Det nytter jo ikke en fis.. Måske jeg skal tage lidt pauser igen her hjemme fra, men det kan bare ikke være rigtigt at det skal være så hårdt at være i eget hjem syntes jeg.:(

    SvarSlet
  7. Stoppes øjeblikkeligt.. Ja GIttemay, det er jo det jeg har prøvet at få det til, indtil flere gange endda. Jeg ved snart ikke om jeg gider blive ved med at prøve, det virker nytteløst. tak for din kommentar, det hjælper alligevel at få lidt input og støtte :)

    Knus

    SvarSlet
  8. Jamen Jeanette Mariae.. Jeg er faktisk nået temmeligt langt OG SÅ OG DOG..

    Jeg har nemlig problemer med snonigen og nu efter gu ved hvor mange runder ses det tydeligt og jeg har lige været i butikken hos Cisse. konklusionen er at jeg skal pille op. Og med det humør jeg er i idag tror jeg det er bedst at jeg liiige lader den ligge lidt. ØV siger jeg bare, for jeg har ikke tålmodighed til den slags

    Hvaffor en model skal du så strikke din i?? Glæder mig til at se den ;)

    Knus og tak :)

    SvarSlet
  9. Åh Henriette!!!! Stort kram herfra...forstår dig s'gu godt. For det er ærligt talt noget gedigent møg - og ikke noget man kan eller skal klare ene menneske.

    KH Gittemay

    SvarSlet
  10. GitteMay, det knus det varmer mig bare så meget. Tusind tak for det du herlige kvinde :-))

    SvarSlet
  11. Henriette for hulan! Nemt har du det ikke, men jeg håber, at du får en god aften alligevel.

    SvarSlet
  12. Åhh tusind tak Sifka. Ee ting glæder jeg mig ihvertfald til og de er et kagekalas jeg skal med til.. ;))))

    Knus

    SvarSlet