20 marts 2010

Jov da.. ( og lidt om Frk Tusindfryd )






...den er god nok, jeg har det sgu bedre :)


Ahhh hvor skønt.






Jeg hygger i stolen og vil slet intet andet lave, end nyde at dagen måske kan blive rigtigt god. Jeg er nået til den yderste blonde i "noget der ligner", men ved allerede nu at det ikke bliver min favorit. Måske det ændrer sig, når det er skyllet og strukket, men lige nu er det noget rodet noget at kigge på. Blødt er det, og derfor mere egnet som halstørklæde end sjal. Jeg kan også nu konstatere at sådan noget lace strik som jeg gerne ville prøve, det gider jeg ikke. Det er endnu mere tynd-ejnar end det jeg sidder med nu, og jeg får mindelser om bedstemødre på kolde dage når jeg kigger på det.


Og her kommer så endnu en strikkeerfarings-underretning:


Frk Tusindfryd er dømt ude for nu.



Jeg har fået mig en strikkeblokering når det gælder dette mønsterstrik/rundstrik/flerfarve projekt. Jeg kigger på det og kan slet ikke holde ud at ha med det at gøre. Har overvejet flere muligheder, men nu tager jeg de to nøgler hjemmevundet garn og bruger til noget helt andet. Det gør mig lidt irriteret at jeg ikke kan overvinde bøvlet med at få det pænt og ordentligt, men jeg nægter at bruge energi på noget der ikke gør mig i godt humør. Måske jeg vender tilbage til det når jeg engang er blevet dygtigere...

ÆV


Forresten modtog jeg i går en lille kuvert fra Claus Dalby. Jeg anmeldte som mange andre en af hans bøger og for det har vi alle så fået blomsterfrø til tak. Det er stort syntes jeg, for det er eddermange der har været med på den, og det hele er pakket i hånden og jeg ved ikke hvad.

Jeg deler min portion med min mor, for hun har haven de skal pynte i, og så vil jeg forsøge at få lidt til at vokse i en potte på altanen :))

7 kommentarer:

  1. Det er sku godt at høre, H! : )

    SvarSlet
  2. mor du lugter hilsen rasmus

    SvarSlet
  3. Skønt at høre Hentiette, men øv med din skønne tusindfryd, håber du orker senere, den ser så skøn ud.
    Ha' en dejlig weekend

    SvarSlet
  4. Ja ik..:)

    Rigtig god aften Rikke

    SvarSlet
  5. RASMUS!
    Din øgleunge kan du SÅ holde dig fra mors legeplads, ellers får du tomatsuppe hele næste uge..

    ;)

    SvarSlet
  6. Ja Inge, jeg håber også at jeg tager den op igen, men lige nu er jeg ikke moden til det syntes jeg.

    Rigtig god aften og kh
    Henriette :))

    SvarSlet
  7. Dejligt at høre at du er i bedring - og der er lidt energi at spore.
    Mht. sjalet noget der ligner. Jeg havde også min skepsis da jeg strikede dt. Fortrød faktisk lidt. Men da det var færdigt, vasket og nålet op op, så blev det bare så lækkert. Jeg er vild glad for mit... jeg håber du får same oplevelse.
    Mht. Tusindfryd - lad det ligge. Brug ikke unødig energi lige nu. Når du er ovenpå igen, så får du måsk lysten til at strikek videre på det. Men pak det væk, så dine øjne ikke falder på det hele tiden og du derved ærger dig.
    Har set din kommentar vedr. bog.
    Også tak for historien om den gule farve...
    Rigtig god søndag...

    SvarSlet