21 oktober 2011

Jeg udnytter tiden…

 

 

..hvor jeg har det ok, med at strikke og hækle. Ingen kan være i tvivl om at man er dårlig og syg, som i virkelig dårlig og syg, når man ikke engang kan nørkle bare en lille smule. Enhver der elsker garn og farver, og enhver der elsker at arbejde med disse matrialer VED, hvad jeg taler om her. Det skal meget til før man lægger  “våbene” og opgiver ævred. Derfor har jeg også mine kurve med forskellige projekter lige ved hånden, eller rettere.. lige ved siden af min hovedpude. Så snart jeg mærker en lille bedring griber jeg fat i en af dem, og får øget med et par centimeter. 

 

 

 

 

*********************************

 

Første projekt er et stribet halstørklæde nr 2. Eller dvs nu har jeg ændret mening hihi. Drops har jo tilbud på alle deres alpacca kvaliteter resten af året, og i den forbindelse besluttede jeg at lave et ekstra halstørklæde i ren alpacca, fordi det er så vidunderligt blødt. I forretningen gik jeg så direkte hen til hylden og greb en flok smukke farver, for derefter at indse at det var farver der i mistænkelig grad lignede dem jeg netop havde hæklet det første af. Om igen. Jeg valgte smukke grå farver og et par enkelte der ku skabe liv og kontrast, men nu hvor jeg har fået hæklet et stykke, er jeg faktisk så vild med kombinationen, at jeg i stedet overvejer at pille op igen, og hækle mig en cardigan. Tror den ku være vildt lækker, og sådan lidt norsk agtigt i det. Eneste hage ved DEN ide, er at jeg så må have lidt mere garn!

 

 

Andet projekt er en cardigan fra bogen Strik a la Carte.  Modellen er enkel og ligetil. Jeg har dog strikket med halvpatent i stedet for helpatent, da jeg syntes det er lettere. Man kan ikke se den store forskel, og det ændrer ikke ved strikkefastheden heller. Garnet er fra hylderne, og i to tråde. Den ene er fra Knit Rennie og er silke og lammeuld, den anden er ren lammeuld fra Filcolana. Jeg har valgt den kombination fordi trøjen får en lidt mørkere chokolade farve af det. Uhh den bliver flot kan jeg allerede nu fornemme. Udover det har jeg også besluttet at kraven skal være bredere så den kan foldes som en sjalskrave. Det kan jeg godt lide, og det betyder bare lidt flere masker og ingen indtagninger. Super let og jeg er godt i gang allerede.

 

 

Nå, men så sker der jo det at jeg midt i al denne strikkeiver bliver så begejstret for selve grundmodellen, at jeg på stedet bliver klar over at jeg ikke kan leve december igennem uden en rød udgave. Og da den måned jo ligger lige om hjørnet, ja så er jeg altså igang med en rød også.  Den skal klart prioriteres højest. Endnu engang er jeg kommet til at lave om på modellen, men grundmodellen er den samme. Jeg strikker i Cascade ( uhhh den er så smækker lækker at have i hænderne ), jeg strikker bobler og jeg ved endnu ikke hvordan jeg ender med at lave halsen, MEN jeg er godt igang og glæder mig til at se den færdig.  Det er klart at med det tykkere garn, og de større pinde kræves der ikke så mange masker, så det går hurtigt og snildt fremad. Dog må jeg sige at det er hårdt for fingrene at strikke alle de bobler. Så når jeg må pause, snupper jeg lige et par pinde af chokoladen :)

 

Og ja… I ved jo at rød er HÅBLØST at fange, så denne er helt i hegnet. Mit garn er Cascade/julerød, dvs en mørk og smuk varm farve. De første to rækker er strikket i en lys grå af Hjertegarns Vidal. Superblød er den og jeg regner med at hækle en enkelt fastmaske række derpå til sidst. Resultatet skulle gerne ende med at blive til en kort og comfy cardigan med en enkelt knap til at lukke med i halsen.

 

Det er muligt at jeg fysisk har det rent ad pommern til, men humøret er jo generelt højt. Jeg elsker mit nye liv. Elsker mine dyr og min garn faible. Elsker min lejlighed og at Josefine er så tæt på mig igen. Jeg elsker at Rasmus endeligt virker til at acceptere skolen, og året han skal tilbringe der. Elsker også at jeg har masser af kærlige mennesker omkring mig, veninder og venner der tænker på mig. Elsker at jeg ganske overraskende, og helt uventet har mærket at jeg endnu kan opleve forelskelse og varme, og  ups!!!  der kom jeg vist til at skrive lidt for meget ;))

Ingen kommentarer:

Send en kommentar