03 januar 2012

Op på hesten igen.. i morgen, og mere om mål

 

 

 

 

Den første mandag i året, gik jo ikke så godt. Det hjalp helt gevaldigt med den “feedback” I gav mig, efter jeg havde skriblet om dagens forløb, og åhh hvor er jeg igen igen da glad for at være blogger. Når man har en tilværelse som min, uden arbejde og daglig kontakt med mennesker udenfor egne cirkler, er det en gave at kunne kommunikere via blogland. TAK for det allesammen.

 

Forresten endte dagen som den var begyndt..  underlig, urolig og med hovedpine.

 

Jeg kommer helt sikkert op på hesten igen, men det bliver ikke i dag. Måske heller ikke i morgen, men det vil tiden vise for jeg har mindet mig selv om mine mål for 2012. At tage tingene i eget tempo feks.  Omvendt ku jeg ikke lige overholde målet, der handler om ordentlig sengetid i aftes desværre. Sådan er der så meget, og det vil vel også være lige i overkanten at forlange alle gode intentioner opfyldt, bare sådan lige fra den ene dag til den anden ikke..;)  Det skal vist øves og indlæres over tid.

 

De to første mål er allerede formuleret i sidste uge, og her kommer et tredje ( og sidste ):

 

Jeg vil lave mig nogle flotte lærreder, hvor mål og vigtige sætninger står skrevet på. De skal hænges op på en strategisk plads her i det nye liv’s hjem, så jeg hver dag får øje på dem. Det er simpelthen en nødvendighed, for ellers fiser de ikke ind på lystavlen. Jeg glemmer hvert et ord hurtigere end jeg kan blinke, og selvom jeg også har lavet en fane her på bloggen, ja så husker jeg dem alligevel ikke. Det tager tid at lære nyt, så jeg må på skolebænken igen, og ha daglige “lektioner” fra mig selv via øjenene. I stedet for den store tavle i klasseværelset, så har jeg jo mine nye og stadigt blanke vægge, der kan bruges som undervisningsbaggrund. Jeg vil kreativt dekorere de firkantede lærreder helt i tråd med et andet mål jeg har sat mig for. Nemlig det der handler om at få farver ind i min hverdag, og at hækle og strikke alverdens sjove småting. Det skal nok ende med at jeg HUSKER de læresætninger jeg har sat mig for. NÅ!

 

For mange mål går forresten heller ikke, jeg kommer bare til at løbe sur i dem, så de tre jeg har listet op de sidste dage må være rigeligt for 2012. Desværre må andre mål såsom at dyrke motion til jeg segner, droppe alt sukker og de forbandede smøger, gå ture hver dag osv osv, vige. Det er jo evigtgyldige intentioner, som jeg enten formår eller ikke formår at gennemføre, uanset om det er nytår eller midt på sommeren. Heldigvis har jeg en stor støtte i Rene, som gerne vil være den der motiverer og lokker mig til at gøre det jeg selv syntes er svært i hverdagen. Han er god til det med det sunde måltid, ved en masse om træning og fysik, og hvad der er nok så interessant ( og for mig helt ufatteligt ) , ligger det ham på sinde at hjæpe mig på vej. Orker jeg, så har jeg i ham en personlig træner og kostvejleder, det handler kun om at jeg selv skal være klar og med. Hans fortid som soldat fornægter sig heller ikke.. Han er fast besluttet på at jeg skal mere UD i det fri, have frisk luft, gå flere ture, cykle og opleve. Meget bekymrende har jeg i et øjebliks vanvid   V I S T N O K  ( hmmm ) fået lovet ham, at jeg vil prøve bare een gang at sove i SOVEPOSE!!! udenfor!!!! i naturen!!!! 

 

Jeg må sgu da have været fuldstændigt fra forstanden af. Jeg hader så 100% tanken om, at ligge et eller andet sted og gøre biller og andre artsfæller selskab en mørk nat. Uff da.  Og snu som han er, er jeg allerede nu blevet udstyret med det første stykke udstyr. De skønne støvler.

 

 

 

 

650561_0 25937005 798476_1

En lille fugl har sunget om at næste gave bliver en varm og dejlig  (praktisk) vinterjakke, og ja.. hvad kan jeg gøre andet end at overgive mig?  Jeg kan jo inderst inde allerbedst lide at være bekvemt klædt på, men behøver det inkludere natlige vandreture og kiggen stjerner i måneskin?

 

 

Jeg tror det.. ;)   Og en dag så tager jeg med. Helt sikkert. Måske et lille mål nr fire? Fordi han er så dejlig. Så pyt da.

5 kommentarer:

  1. Åh ja små gode mål, som kan indfries med glæde.
    Det er en god ide, med de lærreder, måske jeg skulle nuppe din ide.
    Jeg er slet ikke nået til at tænke over mål, for 2012, jeg har været helt blank og usigeligt træt efter jul. Du vil komme til at elske naturen, den heler.
    Godt nytår.

    SvarSlet
  2. Sikken en god ide med de lærreder! Den tror jeg godt jeg kunne bruge. (-: Åh hvor er det dejligt at høre at din kæreste er så omsorgsfuld!! (-: Jeg er så heldig at have en hund der skal luftes HVER dag. Ellers var jeg ikke kommet ud så tit. Det hjælper på mange ting, det med den friske luft. Kram til dig. God dag. (-: Kan ikke huske hvordan man gør hvis man vil have billede på sin kommentar. )-: Hilsen Vibeke.

    SvarSlet
  3. Dejlig ide´ du har fået, håber vi må se dem, når du har lavet dem.

    Jeg har set et maleri - et meget flot og farverigt et - hvor der diskret stod: Something god is comming up. Noget godt er på vej. Ikke ligefrem et mål, men alligevel.

    Hilsen Hanne.

    SvarSlet
  4. Altså Henriette, hvordan kunne du gøre det ??? Altså det med at love at sove i sovepose uden dørs !!! hihihihi

    Jeg tager jo ned og sover i Hytte på Western Camp et par gange i løbet af forsår/sommer.. Og der sover jeg som regl i sovepose, men det er fordi jeg kan hive i snorene og lukke den helt til i halsen...

    Hvorfor ? Jo fordi dernede har edderkopperne edder sgu militær støvler på og ja.. det hader jeg...............

    Men.. han lyder nu til at være helt fin ham din kæreste !

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  5. Glæd dig bare, det er så fantastisk at ligge i sovepose udendørs,specielt når man er klædt på til turen
    Ok, jeg er også tidl. soldat, og det er ikke så sjovt, når man skal, men jeg er alligevel vild med det

    SvarSlet