01 januar 2012

Vær velkommen 2012

 

 

1. januar kl 05.30 vækkes vi af alarmen, der fortæller os at det er tid for prinsen at stå op. Han skal møde inden længe på årets første jobdag. Jeg selv er heldig og kan blive liggende under den varme dyne, men jeg føler med ham nu da jeg timer senere er ved at vågne, og kan se at det er pisøsregnvejr. Så er det ikke morsomt at være en af dem der holder samfundet igang på cykel. Koldt er det også. Og blæsende. Men de borgere der ikke kan klare sig selv venter, så der er ingen kære mor. 

 

I regn og slud skal posten ud, og ligeså skal de syge plejes med samme omsorg, som på alle resten af årets dage..

 

 

Her ser det nogenlunde sådan ud:

Koppel og Joof i lavt gear på DR2 ( dog via tv, da jeg ikke har DAB…). Masser af tændte stearinlys. Stilhed fra sønnike, der er sløj og sover de dødes søvn inde i værelset ved siden af mit. Jeg selv er under den varme dyne endnu, og der bliver jeg efter planen resten af dagen. Jeg har forsyninger af mælk og brød, så her nødes ikke at gå ud. Strikkekuven ( som er en rød plastikbalje ) er inden for behagelig rækkevidde, og ENDELIG har bydelen omkring mig nedlagt “våbene” og erklæret fred. Med andre ord er her helt stille nu. Det er lige hvad jeg trænger til, da der stadigt var Bum og brag i spredt fægtning da Prinsen tog afsted i morges.

 

Havde vejret vist sig fra sin smukke side, ku jeg godt have været at finde ved mosen igen, men det gider jeg så ikke lige, når nu det er så vådt, at selv fuglene gemmer sig i buskene.

 

Jeg har lidt ondt i maven, men det er helt sikkert ikke andet end en reaktion på den travle december. Jeg er bare træt og udmattet, så jeg begynder 2012 helt i tråd med et af mine mål. Jeg tager det roligt og langsomt. Mærker mig selv og handler derefter.  I dag skal være en plejedag. Intet mindre.  Og mon ikke det ser sådan ud i de fleste hjem, efter nytårsaften? 

 

Nu vil jeg fedte lidt med at skrible om mål og mening til et senere indlæg. Jeg har også lidt andet på hjerte som gerne vil ud, masser af ord der kalder på at blive skrevet i stilhed, blandt andet om strik, marsvin og fremtid. Bare sådan helt almindelige nytårstanker, der skal deles ud af. Og det bliver de. I mit tempo og når jeg føler for det.

 

Præcis som det skal være i 2012.. 

 

*************************************************

 

Andet mål lyder derfor sådan her:

 

# Jeg vil tage tingene i mit eget tempo og når jeg føler for det. Jeg vil ikke bukke begge ender sammen på mig selv, for at stille tilpas. Jeg vil glæde, men kun hvis jeg også selv er med og bliver glad af det. Jeg vil sige nej uden skam og skyld. Jeg vil kunne mærke min sjæl og mine egne følelser. Jeg vil her halvejs gennem livet, tage mig den frihed at insistere på fre’ i mit liv.#

2 kommentarer:

  1. Kun ved at tage dig selv og dine følelser alvorligt kan du få et fuldt og helt liv....knus

    SvarSlet
  2. Det er et godt nytårsforsæt, du har. Jeg tager det lige til mig :)
    Rigtig glædeligt nytår, Henriette. Jeg håber også at vi kan ses igen, for det var ret hyggeligt at mødes i foråret.
    Klem og rigtig stille og rolig 1. januar til dig!

    SvarSlet