09 december 2012

Rygtet løber hurtigt, og de små fugle flokkes om foderet på min altan

 

 

 

 

IMG_2339

Jeg glemsomme menneske har glemt at få købt mere fuglemad, og nu hvor sneen fyger for alvor udenfor, har de det svært de små.

Mit hjerte brænder for dyrene, så jeg gik i køkkenets forrådskammer og nu er der mad nok til alle. Ihvertfald for i dag. Jeg har blandet en omgang havregryn, hakkede blandede nødder, hørkerner og frø, og det ser ud til at det kan spises. Der er allerede endnu flere fugle end ellers, så jeg tænker at musvit tidende har sørget for at sprede rygtet hihi.

IMG_2190

De to duer, som fast besøger mig har jeg til gengæld slet ikke set skyggen af. Gad vide hvad de laver på en dag som i dag?  Er de slet ikke sultne?

 

Også Fister bliver forkælet. I ovnen står små kaninkiks, som jeg er meget spændt på hvordan bliver. Der er mælkebøtter i blandingen, men øhh..  godt vil jeg ikke ligefrem påstå at her dufter.

IMG_2332

Han ville absolut ud i sneen, men kom hurtigt ind igen. Ufff en kanin kan ikke lide våde poter nej, og al høet er vådt. Så er det meget bedre at gemme sig på en stol og lade som om man er helt væk:

IMG_2295IMG_2297

Jeg elsker mine dyr. Både de tamme og de vilde :-)

3 kommentarer:

  1. Du kan tro, her bliver der også fodret til den store guldmedalje - rygterne om, at der er en restaurant i nærheden breder sig hurtigt ;-) Og så findes der jo ikke noget bedre end at stå og kikke på alle de små farverige fugle, der kommer forbi - vi havde besøge af Dompap i dag - fantastiske farver :-)

    Skønt billede af den lille kanin, der er gået i hi :-)

    SvarSlet
  2. Det lyder som en lækker blanding du har lavet. Jeg har også lige været ude med noget ekstra lækkert til mine små fugle venner. Jeg elsker at følge dem inde fra når de hygger sig. Synes det svært at holde vandet til dem frostfri. Selv om jeg hælder kogende vand op fryser det i løbet af ingen tid. Håber de kan finde ud af at hakke hul på isen :) Fister er bare så herlig som han ligger der.

    SvarSlet
  3. Vores fugle elsker havregryn rørt med lidt olie, de er vilde med det.

    SvarSlet