14 juni 2013

1 2 3 4 5 6 7 .. og så er der gået en uge, eller ….fang mig, bind mig fast, lås mig inde og smid nøglen ned i en kloak fyldt med agressive rotter, gider I ikke nok?

 

 

 

IMG_4519

Jeg har givet mig selv husarrest!

 

HELE min krop er så smadret af for meget fart på, at jeg desværre er nødt til at stoppe op, en beslutning min hjerne absolut ikke har tænkt sig at samarbejde omkring.

 

 

 

 

Når den tilstand jeg befinder mig i, slår ned og tager over, kan jeg dybest set ikke kontrollere noget som helst, og jeg bliver bare ved og ved og ved til jeg bogstaveligt talt segner. Lige nu har smerterne ramt mig INDEN jeg mentalt er nået til segnepunktet, og derfor kan jeg ikke holde mig selv i ro. Jeg har siden sidste fredag været på sjælland, vandret ture ved sø og vand omkring Isefjorden, tilbage her igen fortsatte jeg med at angribe ukrudt, græsplæne, stenbed, vasketøj og blomsterbede. Jeg har klippet grene med min nye grensaks af de enorme piletræer, så jeg nu har til mindst een kæmpe kurv eller måske et pilehegn, jeg har klippet med kantsaksen overalt, og nærmest uafbrudt alle vegne fordi den er så genial. Der er hevet, revet, rykket og gravet. Der er puslet og nuslet og nurset. I ALT slags vejr og på alle tider af døgnet. Nogle nætter jeg har haft så svært ved at falde ned, at jeg har været oppe nogle timer omkring lysningen, og så er der blevet fejet, revet og samlet til bunke et par timer mere.

IMG_0001IMG_0002IMG_0005IMG_0008

 

Jeg elsker timerne fra 20 – 22 fordi her så er ultimativt stille og helt uden andet liv end bare mig og fuglene, frøerne, bierne, haren, agerhønen, fasanen og MYGGENE.. IMG_0011

Har alene på den ene ankel lige nu over 30!! myggestik. Jeg holder også af de tidlige morgentimer, hvor alt stadig er i ro. I det hele taget holder jeg så meget af det hele hernede, at jeg allerede dagen efter jeg tog afsted sidste lørdag, ville hjem igen. Selvom jeg opholdt mig i et virkelig skønt område med privat skov og egen sø, kort fra den smukkeste fjord og skønneste havn jeg ku tænke mig, og med får og kat til at klappe, ja så var det bare ikke stille nok. Og jeg ku ikke se langt nok væk. Ikke som her, hvor jeg kan se kilometer væk og hvor der ingen træer eller huse er til at lukke mig inde.

IMG_4317IMG_4318

IMG_4336IMG_4485

IMG_4460

IMG_4420

IMG_4411

IMG_4421

IMG_4425

IMG_4365

IMG_4398

 

Så eet har jeg ihvertfald fået bekræftet i den forløbne uge..

 

Noget er sket efter opholdet på det skide krisecenter. Og for første gang siden, føler jeg mig ikke urolig og lukket inde. Her er ingen grænser hverken oppe eller nede så at sige. Jeg har også lært mange andre ting selvfølgelig, såsom at jeg inderst inde savner en, som kan passe lidt på mig. Jeg klarer fint mig selv jojo, men der ER ting som giver mig en udtalt følelse af tristhed over, at jeg med mine issues nok aldrig kan finde en mand som vil/kan/evner, at leve med de betingelser der følger med mig. Desværre. Jeg er IKKE ensom hernede, er ikke ensom i mit liv, men der er den der sorg over at være endt med et helbred, som indirekte betyder at jeg sansynligvis altid MÅ være alene.  Den konklusion og disse tanker er ikke bare noget jeg siden 2010 har gået og besluttet i mine mange timer hjemme. NEJ!

 

Jeg deler nærmest intet af den side af mit liv, som handler om mænd og dating. Ikke fordi der er så forfærdeligt meget at skrive om, men indimellem har der været/er der muskler og maskuline energier i mit liv, og desværre er det bare sådan at når jeg ikke har flere kræfter tilbage og må sige fra, ja såååå….. Derfor har jeg for længe siden besluttet, at jeg ikke orker/vil/magter et fast forhold. Jeg orker ikke de mange forklaringer, refærdiggørelser og den manglende forståelse, omkring at jeg er som jeg er, og at det bare er sådan det er. Jeg kan heller ikke rigtig klare at genopleve fortiden om og om igen, hver gang jeg ser røven af endnu en herre som syntes det er for besværligt og kedeligt med mig, der ligger på sofaen i dagevis. Det gør simpelthen for ondt indeni, men at jeg ikke orker er ikke det samme som at jeg ikke savner og mangler. Mangler at nogen standser mig når jeg ikke kan stoppe op, at nogen kan holde styr på dagene og struktur på planerne, at nogen kan hjælpe med at kontrollere de impulser jeg ikke selv har snor i. At nogen NÅR jeg så ligger der på min sofa eller i min seng, tager over og sørger for at alt ikke går i stå og hober sig op omkring mig. Og SÅ er det jeg bliver så ked af det.

 

Men nu har jeg altså hussarrest. Må kun gå ud for at handle ind indtil på tirsdag, hvor jeg ufrivilligt må til Lyngby fordi min fyldning i den sidste rodbehandling er knækket!  JOV JOV såmænd, og ikke nok med at den er knækket, den gjorde det satme i bilen på vej retur fra selvsamme sted ( næsten ) i mandags! Af en kiks!!!!

Noget ændrer sig sgu aldrig. Heller ikke at jeg i aftes ku sidde og fortvivle lidt over, at jeg skulle have været til koncert i parken. Jeg var faktisk på vej, men måtte simpelthen vende bilen og snuden hjemad inden jeg var ude af Maribo. Og SÅ var det altså at jeg gav mig selv lænker på..

IMG_4495IMG_4501IMG_4512IMG_4516

 

Jeg håber at I ikke er hægtet helt af fordi jeg har været væk så længe, og at I alle får en dejlig weekend.

20 kommentarer:

  1. Kære Henriette
    Hvor har du nået meget, der er bare blevet så flot. Du er bare en knag. Det er nok godt med din egen beslutning om husarrest. Så du kan få ro på igen. Du er blevet utrolig god til at se din egen situation i øjnene, så jeg tror på, du vil udvikle dig i den retning du ønsker. Kærligst Lykke

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lykke, det er godt nok svært at sidde stille for tiden, men jeg må bare :)
      Kh Henriette

      Slet
  2. Sikken skønne fotos du har lagt ved - der ser bare så lækkert ud omkring dig :-) Ja, du skal da lige huske at stoppe op og trække vejret søde skat <3
    Kan fortælle dig at dit tæppe nu er quiltet og skal til at sy lukkekant på..det er blevet så flot og dejligt vamset, at du godt kan glæde dig. Vi vil overrække dig det personligt, min mand og jeg, og håber vi kan finde en dag i juli måned, hvor du kan få tæppet :-) Men det finder vi ud af over telefonen. kram og god weekend fra Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhh Helle, hvor jeg glæder mig og din plan lyder rigtig god. Vil jo meget gerne møde dig og takke personlig :))

      I lige måde og kh
      Henriette

      Slet
  3. Der var jeg liige ved at blive bekymret ... dejligt med lidt nyt, og flotte billeder. Ha' det godt!

    Kirsten S.

    SvarSlet
    Svar
    1. Undskyld Kirsten, jeg kan godt se hvad du mener så jeg lover i fremtiden at sige til, når jeg må holde en længere pause.

      Mange tak og mange knus
      Henriette :)

      Slet
  4. Hej Henriette.
    Så forsvandt kommentaren i den blå luft. Det var nok min egen fejl, jeg havde ikke fået trykket på anonym.
    Du er godt nok nået langt i haven. Sikken en dejlig plet du har fået. Og havearbejde skulle være så sundt, har jeg læst hos "Pigen fra landet"
    Du må have en rigtig god weekend knus fra Kaja

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Kaja, nogle gange spøger det i blogand.. vidste du ikke det hihi;)

      Jamen det er det helt sikkert, også for sjælen. Man skal vist bare huske at pause lidt oftere.

      I lige måde og knus
      Henriette :)

      Slet
  5. Jeg kommer til at tænke på et godt råd mod myg skulle være eddike, har ikke prøvet det, myggene gider ikke at stikke mig.
    Hej Hej

    SvarSlet
    Svar
    1. Uha, det lyder skarpt. Gad vist om man skal bade i det så?? Hihi, tror nu jeg lige venter med det trods alt :))

      Tak for tippet og god aften
      Henriette

      Slet
  6. Kære Henriette
    Har du lagt mærke til, hvor man besøg, du har haft på din blog under din ugelange tavshed? Jeg vil godt vædde på, at mange lige som jeg er gengangere, der hen ad vejen blev mere og mere bekymret og lagde vejen hyppigt forbi. Det ses jo af og til, at når mennesker har været under stort psykisk pres igennem længere tid, ryger de ned i et hul, når alting endelig er ordnet, og der skal slappes af og genopbygges.
    Så derfor, kære Henriette, det er forståeligt, at du bare ikke orkede bloggeriet også; men måske kunne du som andre, der ind imellem holder pause, bare kort meddele det, så vi andre ikke tror, at du sidder mutters alene nede på sydspidsen af Darnmark og trænger til hjælp.
    Med kæærlig hilsen
    Jytte Due

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jytte, jeg bliver både flov og rørt over at I bekymrer jeg om mig. Jeg har helt klart slet ikke overvejet at der ville blive lagt mærke til at jeg ikke fulgte op, MEN.. nu ved jeg at jeg lige skal huske at give lyd. Det varmer at I reagerer som I gør. TAK for det :)

      Håber jeg er tilgivet og at du har en god weekend
      Kh Henriette

      Slet
  7. Kære Henriette. Jeg har også været inde dagligt for at "se til dig", så et lille pip ville være dejligt. Bare et pip. ;-)

    Og så ser det hele ellers så fint ud. Ih, hvor jeg forstår, at du nyder freden - sådan har jeg det nemlig også. Jeg elsker plads og luft og fred omkring mig. Og historien om haren og hønen nød jeg at læse... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg LOVER Mia, jeg skal nok fremover være opmærksom på at jeg lige skal pippe :))

      At her er så mange dyr omkring mig er en stor bonus og jeg nyder det hver dag.
      Knus Henriette

      Slet
  8. Det er dejligt at høre fra dig igen. Dejligt du har det godt og lidt sjovt du driver dig selv for langt... den der have - den løber ingen vegne. Du behøver ikke nå det hele i år :D

    Knus.

    SvarSlet
    Svar
    1. Aehm.. sjovt og sjovt Pernille, jeg bør jo vide bedre end at køre så hårdt på, for ja.. haven bliver hvor den er :))

      Mange knus og kh
      Henriette

      Slet
  9. Dejligt at høre fra dig. Jeg har også været inde og kigge til dig :) Sikken en masse du har nået i haven.Jeg glemmer også altid tid og egen begrænsning når jeg er i haven. Det ser sørme hyggeligt dit nye sted. De næste par dage lover heller ikke havevejr, så du kan hygge dig inden døre med et strikketøj.

    knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Dorthe, jeg lover at det ikke sker igen ;) og takker fordi jeg har så betænksomme læsere, som bekymrer sig om mig. Og med god grund ved jeg jo.

      Mange knus og god aften
      Henriette

      Slet
  10. Godt at høre fra dig :)

    Sikke fint du har fået lavet det i haven, bare det var mig. Jeg gider ikke den have.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Hanne, og jeg elsker bare at jeg har en have. Men det er da klart en byrde, hvis man ikke interesserer sig for den slags :)

      Mange kh og knus
      Henriette

      Slet