22 februar 2014

Endelig weekend

 

 

Det er en dejligt stille morgen. Min ven, vildkatten Holger er fodret, jeg har fået min kaffe, hovedet er fyldt med dagens planer i haven, men jeg er endnu for træt til at være aktiv fra morgenstunden. Ugen har taget på mig. Og nu forresten Holger ing’. Han ligger simpelthen på måtten, og venter på at jeg står op og åbner døren til køkkenet. Jeg bliver mere og mere tålt, og nu kan vi også nusse og kilde på maven. Det er jo det jeg hele tiden har sagt..  Jeg ender sgu som hende den sære kattedame i nummer 12!

 

Der er vel ikke meget andet at sige end:

 

 

IMG_3788[1]

Rigtig god weekend, og husk forresten at det er nu, der skal slås hårdt ned på havens fjende numero uno..

IMG_4723

På Haveselskabet’s hjemmeside kan I læse hvordan man sætter kampen ind allerede nu:

http://haveselskabet.dk/artikel/nu-er-det-jagts%C3%A6son-dr%C3%A6bersnegle.

Jeg har snegledræber på lager, men nu hvor jeg har haft gang i at fjerne det tykke lag blade er det heldigt, at jeg er faldet over den artikel, for der er lige noget jeg har overset her. Nemlig de æg der er lagt, så jeg tager fat senere i dag.

 

 

IMG_3767[1]

Solen er oppe, men varmen skal lige ha fat. Indtil da fortsætter jeg min stille morgen i selskab med havelitteratur og søvnige hjerneceller.

3 kommentarer:

  1. Godmorgen. Ja livet er bare bedre på landet.Især i den tid, der ligger lige foran os Jeg var i haven i går, og det myldrer op af jorden alle steder. Hyacinterne står med knopper, det er meget tidligt.
    Det er helt sikker slet ikke nødvendigt at sige det, men alligevel for en sikkerheds skyld. Jeg tror du fodrer din vilde ven Holger med kattepiller. Husk at der så altid må være vand, han kan drikke, så han ikke bliver syg og dårlig af den tørre kost. Hvis du er heldig, har du også pindsvin i haven, de vil også blive glade for et sted at drikke. De er ikke stået op endnu men hvis det varme vejr fortsætter, varer det måske ikke så længe, før de skal en tur ud. Pindsvin er noget af det kæreste, og kan blive helt tamme, hvis de selv vil. De kan forøvrigt også lide kattepiller. Men vand, det er vigtigt. Et sted pindsvinene kunne sove, kunne være under dit gulv i skuret, hvis der altså er gulv.
    Hav en god dag i haven Henriette. Hilsen fra Mette.

    SvarSlet
  2. Saadan et program passer mig perfekt.

    SvarSlet
  3. Kære Henriette
    Det billigst og måske også det mest effektive snegledræbermiddel er kogende vand. Vend sten og eventuelle brædder i din have og du vil opdage en masse små hvide snegleæg, som altså skal overhældes med det kogende vand - og det skal ske meget tidligt på sæsonen.
    Happy Gardening
    Jytte
    www.danishknitdesign.com

    SvarSlet