01 maj 2016

Landligger. År tre. OG.. HERMAN for satan da også!

 

 

 

Min stille søndag morgen starter med rolig og ualmindeligt smuk musik. Nogen derude, som husker dengang man i weekenden kunne tænde for radioen og lytte til “Hotel Evergreen”? Det program elskede jeg bare, og jeg har aldrig rigtigt kunnet glemme, hvor rart det er at begynde en god dag, med “oldies but goodies”. Jeg lytter til Melody Gardot og har kæmpet for at dele hende med jer, men det fungerer simpelthen ikke, beklager og øv.  Nu er Melody jo knapt og næppe en oldie, MEN hun er faneme en goodie, så jeg kan da anbefale hende stemme som godmorgenvækker.

 

 

2016-04-30 19.07.17

På denne dejlige smukke let disede søndag morgen, en morgen der også markerer mit år tre som landligger, ville det således have været på sin plads med fokus på dagen som ligger og venter. Det er så bare ikke helt let når Herman har andre ting på agendaen..

 

 

 

2016-05-01 07.03.01

Her ligger Herman og leger pandekage i reol.

 

 

At han gør det er også grunden til, at jeg lige nu godt nok har et problem. Han kom fræsende ind fra haven, lavtliggende og med al mulig grund til at forsøge at gemme sig, for i gabet havde han seneste bytte. Han HAR erfaret, at den slags er mor ikke så forhippet på skal fortæres i stuerne, så han gør hvad han kan for at gemme det. Dog er det et problem at styre sit legetøj når det har vinger og egen vilje og stadigt er i live!

 

Nu sidder jeg så her og sveder fordi dagens dyr er en lille spurv, og så snart han slap den fløj den til tops og ja.. ned bag mine fastskruede og tætpakkede reoler. Der ligger den nu, og hvad gør en klog? Jeg  O R K E R  bare ikke hele det arbejde som ligger i den opgave, og forresten kan jeg da så hygge mig med at jeg nu ved, hvor jeg har banditten Herman.

 

2016-05-01 07.03.592016-05-01 07.04.222016-05-01 07.04.302016-05-01 07.04.372016-05-01 07.04.482016-05-01 07.05.172016-05-01 07.05.25

 

 

 

Han har den sidste halve time ikke rørt sig ud af flækken, og fuglen er stille som en mus. I sikkerhed bag alt mit habegut. ALTSÅ også for pokker og hede hule kat da.

2016-05-01 07.29.42

4 kommentarer:

  1. H"#¤&//(&%¤ og for f.... problem!
    Og aldeles ikke let at løse, for uanset hvordan du griber det an ender det med en farlig masse fjer og svineri.
    Jeg er så blød at jeg prøver at redde fuglen (hvis den stadig er i live).
    Fjerner katten (trods vilde protester) og åbner vinduet. Forlader lokalet, måske sanser kræet (efter nogen tid) at flyve ud ved egen kraft.
    Hvis den har udåndet er den nemmere at fjerne uden velvillig kattehjælp.
    Han er da bare for dejlig, ham Herman. Ligeså livlig som Holger er (så vidt jeg kan bedømme) det modsatte.
    Nyd søndagen.
    Jeg sætter mig ud i bilen med kamera og strikketøj, har fugle der skal fotograferes. Fugle, som ikke engang vores Alfred kan binde an med.

    SvarSlet
  2. Det stakkels fjerkræ må ligge nede under reolen. Kan du ikke lempe katten ud og prøve at skrabe ind under reolen med et eller andet? Sådan en død fugl udsender jo ikke rosenduft :)

    SvarSlet
  3. *fnis*
    Oh, det problem kender jeg godt. Sidste gang var det en mus, der blev sluppet løs kl. 22.30 en søndag aften. Missen var IKKE populær - især eftersom vi ikke kunne fange det lille kræ. Vi fandt dog den døde mus en uge senere... !

    SvarSlet
  4. Hæ hæ, sikke en fin kat! Sidst jeg havde en fugl inde resulterede det i et overklattet gulv og påfløjne planter. Kan man måske låne Herman lidt?

    SvarSlet